Mikä on sianpuolukka?

Avainsanat: sianpuolukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 09:20

Nyt sainkin paljon tietoa tästä kyseisestä marjasta,kiitos kysymällesi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2010 - 23:28

Sianpuolukat (Arctostaphylos) on kanervakasveihin (Ericaceae) kuuluva kasvisuku.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Sianpuolukat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 09:17

Sianpuolukan kuivattuja lehtiä on käytetty rohtona

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Sianpuolukka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 09:36

Sianpuolukka = marja, muistuttaa puolukkaa. Kasvaa kuivilla paikoilla. Ei ole elintarvikemarja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 10:39

Sianpiolukka muistuttaa puolukkaa,mutta lehdet kapeammat .Marja jauhoinen ja mauton. Kangas ja hiekkamailla. Lääkekasvi. Lintujen ja nisäkkäiden lempi ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 12:23

Sikamaista puolukkaa ei pidä poimia syötäväksi. Syödään sianlihaa ja sen kanssa sitten puolukkahilloa. Hyvältä maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 19:55

Sianpuolukka on pienempi kokoinen tiuharypäsmainen marja.
Vanha mummoni keräsi lehtiä, en muista kyllä mitä hän niillä paransi.
Kamomillakukkaa keräsi ja juotti minullekin pahaa oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 23:01

Sianpuolukka on pienenpi ja kuiva marja..ei syömäkelpoinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 21:04

Höh, tietysti marja jota possuset söivät karkumatkallaan. =D