Huomenta kaikille napsusisarille ja veljille.Montako väriä on sateenkaaressa?

Nyt en sateenkaarta nähnyt,mutta auringon säteiden sattuessa pihamäntyihimme ne kimmelsivät,kun niissä olisi tuhansia timantteja.Näin siinä myös kolopään,eli tikan.

Avainsanat: ah niin kaunista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.09.2010 - 09:36

olosuhteista riippuen sateenkaari voi näkyä monina eri versioina, periaatteessa kaikki päävärit näkyvät jos hyvä tuuri käy

fi.wikipedia.org/wiki/Sateenkaari

Lisätty: 19.09.2010 - 14:41

ja tältä se näytti aamusella

valperi.blogspot.com/2010/09...ruska.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2010 - 10:08

Aina olen kuullut , että sateenkaaressa on seitsemän perusväriä.
Minulle sateenkaari merkitsee hyvin paljon. Jumala on luvannut, ettei hän hukuta nykyistä maata vedellä, vaan nykyinen taivas ja maa on tallennettu tulelle,
Anteeksi lisäjuttuni, mutta alkoi juuri jumalanpalvelus, jotentuli tämäkin asia sateenkaaresta mieleen.
Kunnioitan sateenkaarta ja ilostun joka kerta sen nähdessäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 10:49

Sateenkaaressa on 7 perusväriä, ja auringonvalo taittaa niitä joten voi näkyä monia värejä..
Ja Sirkkaliisan muiston muistan jo lapsuudestani. Että siksi on sateenkaari koska Jumala lupasi ettei tee enää vedenpaisumusta!
Sateenkaari on todella upea nähdä ja olen joskus saanut tuon oikein kuvattuakin, joskus kirkkaana ja joskus himmeänä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.09.2010 - 22:00

Seitsemän olettaisin olevan, kaikki eivät näy kerralla ja olen huomannut etteivät taida olla missään järjestyksessäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 22:19

Kaunis on sateenkaari..eri väreissä...7 väriä löytyy..väillä tuntuu,että sateenkaari osuu ihan maahan...kun ei näe minne se loppuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 23:47

Seitsemän taitaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 09:56

Samaa mieltä kuin toiset olen minäkin ollut tässä että siinä on seitsemän väriä.Eilen viimeksi näin sateenkaaren.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 11:34

Uskoisikohan tuohon Toffen vastaukseen. Eikö lukua seitsemän kutsuta valehtelijan luvuksi?