Voiko täysin ulkopuolinen puuttua työpaikkakiusaamiseen?

Sisareni työpaikalla on tällainen henkilö ja johto ummistaa silmänsä. Jos voi puuttua, niin onko toisen kertoma pätevä peruste siihen?

Avainsanat: työpaikkakiusaaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2010 - 10:53

Aika vaikee kysymys ja kiusattavan osa.En itse ikinä haluaisi olla kiusattu.En sitä koe olevankaa.
Mutta työpaikka, jossa tehokkaasti tehdään jokapäivä työtä, miten mahtuu kiusaus tuohon järjestelmään mukaan.En käsitä koko asiaa.
Eiköhän teho lähde kaikista työntekijöistä ja kateettomuudesta.Hyvä ilmapiiri luo tehokkuutta ja viihtyy työssään ,jaksaa tulla työhönsä tarmokkaana.Mielellään tekee yritykselle työtä.
Onhan kyseessä monesti ihmisen elämä.Aikaa kulluu työssä puolet koko ajasta ja enemmänkin.
Kyllähän kiusaamiset pitäisi heti selvittää ennenkun mutkistuuvat.
Joka työpaikalla pitäisi olla keino noiden selvittelyyn . Puolueeton ,

Lisätty: 18.09.2010 - 11:04

www.youtube.com/watch?v=YIn6Fq5sXgM

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2010 - 22:28

taitaa olla aika hankalaa jos asianosainen/asianosaiset eli kiusatut eivät halua ottaa kiusaamista esille

en oikein osaa kuvitella miten täysin ulkopuolinen pystyisi puuttumaan nk. asianomistaja-asiaan ainakaan lain puitteissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 22:48

Taitaa olla mahdoton juttu,ulkopuolisen puuttua,mutta voihan pomoa hiukan valaista asiasta.On kamalaa olla kiusattu työpaikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 07:38

Em meni puuttumaan, sillä siinä voi olla oma lehmäkin ojassa, eli työ voisi käydä itselle hanalaksi.'Se kun tuo työpaikka on nykysin herkässä mennäkin.Tukea antaisin ennemminkin kiusatulle osapuolelle.
Olen 1980- luvulla ollut ns, pikkupomoni puolelta työpaikka kiusattu, mutta kun lähdin silloin siitä työpaikasta pois, ns. pikkupomo sai hatkat. Johto ymmärsi mistä lähtemisestäni oli suuin osa kiinni.
Olin 10 vuotta ollut kaupungin virastossa ja jotenkin alistuin siihen, mutta sitten tuli rako lähteä Helsinkiin,
täältä nykyiseltä paikalta.
Ei silloin puhuttu minun aikanani työpaikka kiusaamisesta mitään, mutta nyt jälkeenpäin tiedän se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 11:00

Olisiko jotenkin ulkopuolisen henkilön Pääluottamusmiehen tai Liitosta jonkun auttavan uskoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:53

Nuo asiat ovat hyvin raskaita ja ikäviä käsiteltäväksi. Mielestäni näihin voi ulkopuolinen puuttua. Kenenkään ei tarvitse turhaan kärsiä ikävän ihmisen johdosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 22:05

Minäkin olen sitämieltä,että luottamus-mieheen kannattaisi ottaa yhteyttä.
Todella ikäviä asiota nämä työpaikka kiusaamiset..on todella ikävää olla silloin työpaikalla,jos joutuu kiusauksen uhriksi..tuntuu tapahtuvan nykyään tosi paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 00:18

Meillä on työterveyshuolto puuttunut ym. asiaan. Luottamusmies ja lähin esimies firmassa voivat hoitaa asiaa, mikäli eivät ole asianosaisina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 11:01

Kyllä voi jos esimies (usein itse kiusaaja) tai osapuolet voi asiasta sopia. Työsuojeluvaltuutettu ? Työpaikkoja on erilaisia ja ne jotka kytkeytyvät asiaan, täytyy mielstäni olla fyysisesti läsnä työpaikalla. Valtuuttettu kyllä on. Ja tietysti työterveyshuolto.
Raivostuttaa kun joku toteaa "en mene puuttumaan, oma työ vaaraantuu"! Siinä asettuu kiusaajan puolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 22:39

Kyllä se taitaa olla työpaikan sisäisiä asioita. Jos ei muuten selviä niin työsuojelupiiri auttanee asiassa tai ainakin pystyy kertomaan menettelytavoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 15:48

aina voi jättää nimettömän ilmoituksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2010 - 20:01

Meillä työterveys organisoi tälläisessä tapauksessa osapuolten väliset neuvottelut ja seurannan.
Poliisiin voi olla vain asian osainen yhteydessä ei esim puoliso.