Miksi miehessä on aina vika,kun erotaan?

Tätä pohdin äitini +70 kanssa ja sivusta seuraajana asia ihmetyttää.Olen kuullut monia eron syitä ja aina mies on ollut se pahis.Täytyy olla vapaalla jalalla monta hullua miestä!

Lisätty: 17.09.2010 - 14:45

Tarkennan syihin mitä olemme kuulleet:Viina,työttömyys,naiset,sairaus jne.Itse olen naimisissa etenevää lihas-sairautta sairastavan miehen kanssa ja ei tulisi mieleenikään hylätä ketään sen takia,mutta meidän miniät olisivat jo nostaneet kytkintä.En siis itse suunnittele mitään kuten vastauksessa vihjattiin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2010 - 14:44

Eihän todellakaan ole miehessä aina vikaa. "Vikaa" ei tarvi välttämättä olla kenessäkään. Ei vaan synkkaa yhteen, on tullut otettua väärä kumppani.
Liian kevyesti mennään avioon ainakin nykyään, ei kunnolla tunneta toisiaan. Ja erotaan heti ensimmäisten vastoinkäymisten tullen. Monet nykyihmiset ovat helppojen ratkaisujen suosijoita.
Syyttely puoleen tai toiseen on mielestäni väärin. Toki löytyy ns. "elämäntapaintiaaneja" joilla on yhtä sun toista ikävää taustallaan ja ne ovat sitten ihan oma lukunsa. Kun niitä asioita paljastuu, ei voi yhteiselämää jatkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2010 - 13:43

Makkarassa on kaksi päätä kukaan ei yksin tappele..
Joten eron syykin lienee kaksitahoinen.
Avioliitossa pitäisi ymmärtää tuo lause niin myötä kuin vastoinkäymisissä. Nykyään erotaan jo melkein ensimmäisen vastoinkäymisen kohdalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 14:32

mitkähän ne perimmäiset syyt sitten ovatkaan ... ?

oliskohan jotain eron siemeniä tässäkin asenteessa ?

"Avioliitto on suhde jossa toinen on aina oikeassa ja toinen on aviomies..."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 15:07

Olet siis kuunnellut yksipuolisesti vain naisten tarinoita. Hulluja tai muuten sekopäisiä naisiakin tulee kyllä vastaan turhan usein.
Sossun "Sosiaalitantat" on yleensä naisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 16:47

Minä tunnen paljon miehiä, jotka eroaa tämän tästä. Sanoovat ja syytteleevät yhtä sun toista, ihan olematonta ja lapsellista.Heti kun meneevät avioliittoon takki pikkuhiljaa alkaa kääntymään nurinpäin.
Ensin tulee että tommonen se on .Oli vaikka vieraita ihmisiä kuulemassa.

Sitten aina omille mieskavereille mollaa vaimoo minkä kerkii ja haukkuu kyllä osaa olla tyhmä.
Nainen jaksaa ja jaksaa ensin ei ymmärrä ollenkaan eikä usko kuulemaansa.Rahat kelpaa vaimoltaan ja itellä ei koskaan ole .Omaisuuskin saisi kaikki olla rahana jotta olisi enemmän tuhlattavaa.

Vaimo ostaa ruuat ,laittaa nenäneteen kaikki ,mies rikoo kännipäissään välillä jotain kodin tavaroita.
Sillälailla tuo jatkuu ja muuttuu aina vaan härskimmäksi.Taksilla ajellaan. Mutta vaimo jos pyytää että kyytiätkö minut sinne ,ei käy en jaksa olen väsynyt. Eikä ole polttoainettakaan tankissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 18:20

Se avioliiton vitkas ei ole sitkeäksi kierretty. Kyllä tiedän jonkun tapauksen, jossa mies on ottanut lapset
kainaloonsa, vaimon alkoholinkäytön ja uskottomuuden perusteella.
Meillä on miehillä hartioilla pää, jossa vielä asuu vastuullisuus.
en näe asiaa niin mustavalkoisena. Helppo lausua sanat myötä- ja vastoinkäymisissä,
mutta tehdä niin, on joskus jollain eri juttu.
Vanhempi mies voi lähteä nuoremman matkaan, löytääkseen kadotetun nuoruuden, eikä huomaa,
että aito nuoruus on jo mennyt.
Samoin jos vaimo lähtee esim. vanhemman miehen mukaan hän löytää isähahmon, jota hänellä ei ole
todellisuudessa ollut.
Vaikeita asioita, avioliittoa on vaalittava. Annan täyden 10 niille avipareille, jotka lähtevät esim.
miksi niitä nyt sanotaan avioliiton eheytymiskurssille. Paljon on saatu hyvää aikaan niissäkin
istunnoissa. Meillä riideltiin, räiskähdeltiin, pyydettiin anteeksi, sovittiin ja niin se liitto kesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 20:52

Minun ex-miehessä oli se vika, että petti - siksi hänessä vika ja nyt ex-mies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 20:53

Eiköhän sitä vikaa löydy kummastakin osapuolesta..Ei aina ole miehen vika...todella mieskin voi saada lapset eron tullessa,kun äiti ei pystyisi huolehtimaan..
Toisilla loppuu vaan yhteinen rakkaus,ja erotaan sovinnossa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 22:53

No,ei se vika ole aina miehessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:50

Tähän en ota kantaa, ehkä jotain ihmissuhteissa aina tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 00:13

Avioliittoon tarvitaan kaksi. Avioeroon tarvitaan kaksi. Erimielisyyksiin tarvitaan kaksi. Ymmärrykseen tarvitaan kaksi. Rakkauteen tarvitaan kaksi. Erilleenkasvamiseen tarvitaan kaksi.

Mielestäni väitteesi ei pidä paikkaansa. Asioilla on aina kaksi puolta. Valitettavaa on, että sossutädit syyllistävät ihmisiä. Olisi hienoa, jos eromassa olevia ei syyllistettäisi., ei yhteiskunnan tai sukulaisten ja ystävien taholta.

Jolainen tekee omat ratkaisunsa ja siihen ei tarvita syyllisiä eikä ulkopuolisten mielipidettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 22:33

On havaittavissa asenne vaikeuksia.