Mitä mietä olette,voiko hedelmien syöminen nostaa sokeri-arvoja??

Syön päivittäin ainakin litran omia luumuja ja muutaman omenan päivässä..

Avainsanat: sokeriarvon nouseminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2010 - 08:28

Hedelmissä on hedelmäsokeria ja kyllä niilläkin saa sokerit koholle.Hedelmäsokeri ei ole vaarallista ,mutta esim luumuja ei suositella diabeetikolle paljon syötäväksi kerralla.Minun lääkäri neuvoi minua syömään viinirypäleitä kohtuudella,kun makeanhimo yllättää.Olen diabeetikko.

Lisätty: 17.09.2010 - 08:29

Jos sinulla ei ole diabeettestä voit syödä huoletta omenia ja luumuja.

Kysyjän kommentti

Kiitos kissaäiti ja nupsukaveri..
Ei ole diabeettesta minulla..että voin syödä näitä luumuja ja omppoja..Terveisin Liisukka..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 23:57

tottahan toki voi,
sokeria se fruktoosikin (= hedelmäsokeri) on ja joissakin hedelmissä sitä on kohtuu paljonkin ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 03:44

kyllä suomalaisia hedelmiä ja marjoja voi syödä diabeetikkokin huoletta,vaikka soeriarvo vähän nousisikin ..niissä on hyvin paljon hyviä puolia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 08:03

Hedelmissä on fruktoosia eli hedelmäsokeria. Nostaa verensokeria, mutta hitaammin kuin tavallinen sokeri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 08:11

Hedelmistä tuleva sokeri ei pitäisi olla vaarallista samallatapaa kun pussisokeri.Mutta kait se hetkellisesti voi nousta. Ei kauaa.

Lisätty: 17.09.2010 - 08:13

Muuten minäkin sain poikani tuomana, niiden omasta puusta ,ihania isoja mehukkaita luumuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 08:26

Kyllä voi ja tekevätkin niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 08:43

Kyllä minä olen tänä aamuna jo karitaulukon avulla katsellut esim. tuoreita luumuja joita sain eilen,
kauhistuihn hiilihydraattimäärää, siinä on sokeria aika paljon. Laittoi vähän miettimään.
Omenassakin on aika paljon hiilidraatteja, mutta sen korvaa taas moni muu hyvä aine siinä.
Olen nääs tarkka kuin porkkana, mitä suuhuni pistän, Vaa`lla käytän kotona syömäni ruoan
ja lasken tarvitsemani määrät niistä. Katos kun aikaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 08:49

Kyllähän tuo nousee mutta hitaammin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 10:20

Kyllä varmasti voi jos kovin paljon ahmii per päivä. Kohtuus kaikessa sopii tähänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 19:41

Tottakai sokeripitoiset hedelmät nostavat verensokeria, mutta insuliinin toimiessa oikein se ei nouse kuin hetkellisesti ja laskee samantien. Jos kaikki toimii...mutta kuinka monella se menee näin?
Mutta jos sitten seuraakin väsymys, niin kaikki ei enää olekaan kohdallaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 22:03

Onhan niissä hedelmäsokeria. Jos sokeria syö niin arvot nousee. Se että hedelmäsokeri tekee paljon enemmän hyvää onkin jo toinen tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 23:13

Taidat jo tietääkin että näin käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:43

Uskoisin, että voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 23:48

Viinirypäleet nostivat ainakin minun sokeriarvoja... Sokeri kuin sokeri.. mittari värähtää...