Mihin aikaan noin suunnilleen aamulla heräät? Entä mihin aikaan illalla painat pääsi tyynyyn? Nukutko koskaan päiväunia?

Avainsanat: uni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 21:39

Herään aamulla siinä 6 maissa, tai nousen ylös. Olen hyvin huonouninen, herään monta kertaa yössä.
Päiväunia en ota koskaan, en saa päivällä nukuttua.
No ilta vierähtää tuonne 23.00 useimmiten, sillä luen vielä vuoteessa, pärjään hyvin vähällä unella.
Joskus harmittaa kun ei nukuta, mutta meneehän se siinä aina sitten yön seutu.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 21:40

Heräilen aamulla viiden ja kahdeksan väliin, riippuu työvuorosta. Viikonloppuna sit nukun pitempään. Illalla nukkumaan jotai kymmenen ja yhdentoista väliin. Tosi harvoin nukun päikkäreitä. Nuorempana jakso valvoa viikollakin pitkään vaan ei enää nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:59

Heräilen aamulla neljän ja seitsemän väliin, riippuu naapurin kukosta. Viikonloppuna sit sama juttu.
Illalla nukkumaan silloin kuin kukkokin, kymmenen ja yhden väliin. Tosi harvoin nukun päikkäreitä, omasta mielestä, silti aina kun on mahdollisuus. Nuorempana, siis paljon, eivät kapakat sun muut olleet auki kuin yhteen. Keski-iässä, tilastollisesti, piti joskus bailata neljään. Jos se tuosta kukosta riippuu, niin kärsin tässä tilastotappiota.
(Löytyisikö keltään hyviä vihjeitä, miten kukko marinoidaan viinissä?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:01

Jos ei ole minnekkän lähtöä..herrään klo 7-8 välillä. Tarpeen vaatiessa on kello soimassa klo 6..
Iltaisin menen nukkumaan ennen puolta yötä...Joskus otan pienet päiväunet...jos siltä tuntuu,että väsyttää..
Aamulla lähden töykeikalle klo 7.15..niin kello laitettava herättämään..niin voi rauhassa nukkua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:20

kello 7 aamulla ylös ulos ja lenkille koiran kanssa..

noin kello 1.00 nukkumaan harvemmin aikaisemmin..joskus saattaa mennä kello 2 asti...

Lisätty: 16.09.2010 - 22:22

Ei päiväunia, joskus viikonlopulla kyllä saatan vetää tunnin nokoset päivällä mutta sitten tulee kyllä valvottua pitempään ja viikonlopulla nousen vasta 8 aikaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:22

Menen nukkumaan kun rupean haukottelemaan.Kesällä tuli nokoset otettua ,päivän pituus senverran pitempi.Mutta ei enään.Herätään millon mitenkin .6-7välillä.Kahvi valmistumaan ja senjälkeen 2km kävelylenkki.Samoin iltasella mutta ei kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:38

Jos harrastuksissa menee myöhään, niin myöhään menee myös treffit nukkumatin kanssa. Aamulla herään 7 ja 8 välillä. Mökillä otan aina "ruuan perräiset" eli nokoset. Kohta taas työt kutsuvat ja sitten alkaakin säännöllisempi meno.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 23:04

Mulla saattaa kello olla aamulla herätessä 6 - 10 välillä, mutta iltapäivällä otan kauneusunet päivän töitten jälkeen. Itse epäilen, että herääminen aiheuttaa mulle stressiä. Nukahtamiseen taas auttaa se, kun laittaa herätyskellon soimaan. Olen nimittäin huomannut, että uni maistuu silloin parhaimmalta. Siis illan virkku ja aamun torkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 00:05

nukkumaan yleensä kahteen mennessä, ylösnousemus sitten tarpeen (so. päiväohjelman) mukaan 6 -9 välillä , jos tilaisuus on niin pienet nokoset jossain sopivassa välissä tulee otettua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 06:00

Minä herään 4-6 välillä ja päivällä ainakin 2 tuntia lepään, selkäni ei jaksa koko päivää olla pystyssä joskus pitää 2 kertaa päivässäkin mennä lepäilemään, illalla olen unessa n.21.30 , poikkeuksiakin tietysti on, mutta elämäni yritän säännöllisenä pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 14:37

Herään 7.10 ja menee pari tuntia saada itsensä pystyyn sairauden takia.En nuku päivällä kuin flunssassa.Päiväunet laittaa elämänrytmin ihan sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 14:38

Ei ole mitään mahdollisuutta herätä "suunnilleen" koska työaamuina (kaikki arkiaamut) herätys on klo 6.00. Jos olen maalla, silloin tuntia aikaisemmin. Päiväunista taas tulisi potkut!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:51

Aamukahvilla aloitan siinä kahdeksan maissa. Ruokailun jälkeen 1-2 tunnin nokoset. Kuulun yön kukkujoihin. Yleensä menee puolen yön yli ja joskus pitempäänkin, jopa aamuun saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 23:01

About -aikoja. Siinä kuuden ja seitsemän välillä, iltasella 23 - 01.30 välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 20:01

Näin eläkeläisenä heräilen siinä puoli yhdeksän kieppeillä.Olen illan virkku ja aamun torkku.Jos on aikainen lähtö johonkin, niin sitten heräillään aikaisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:36

Viikonloppuisin nukun päikkärit, niin tein tänäänkin. Mutta viikolla en tätä tee. Muuten rytmit menevät sekaisin.