Miksi ihmisen pitää aina olla kehumassa tekemisillään?

Varsinkin +50 tekee tätä huomaamattaan tyyliin:olen tehnyt 40 vuotta töitä 13 vuotiaasta ja joutunut pienenä kulkemaan paljain jaloin kouluun jne.

Lisätty: 17.09.2010 - 13:15

ennen päästiin töihin kursseilta,nykyään samoissa työpaikoissa vaaditaan vuosien tutkinnot ja osa työpaikoista on hävinnyt.opettajani oli käynyt 2 kk:n kurssin ja jäi eläkkeelle 40 vuoden jälkeen,mutta mielestäni koulutus ei tee viisasta ihmistä,siihen pitää olla myös maalaisjärkeä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2010 - 21:38

Yrittää saada toisen kateelliseksi tekemisistään. Kateuden ohi menee sitten vielä ahneus. Kuulunevat kai suurimmalta osalta suomalaisten luonteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 15:38

Kun en enää pysty mihinkään muuhun!? (liki 70 kymppinen, tosin moni keskeyttää aiemmin.)

Lisätty: 17.09.2010 - 11:01

Niin rahaa en oppinut tekemään elämäni aikana. (Sitäkin enemmän markkinamiehille millä rikastuvat.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 16:10

sillee se on , et jos ei kissa sitä häntäänsä nosta , niin ei sit mikään ... jotta itse on itseään kehuttavan .. vai kui se olikaan :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 16:13

Toiset haluavat kertoa, eivät tarkoita pahaa tietenkään (leuhkimista ei oteta lukuun).
Itsekin pistän mielelläni tänne hyväksi havaitun reseptin, muillekin iloksi.

Itse en paljoa työhistoriaani kehu, paljon oltu pois työelämästä kun noita lapsia tuli, joten ei kannattanut mennä päivähoitomaksujen vuoksi. Ja nykyään en edes itseäni ole työttömäksi laittanut, ei kannata mieheni tienisti on sen verran hyvä jotta päivärahani olisi 0€.

Sain tuota nolla euroa jonkun aikaa ja tuli työvoimatoimista uhkaus, että on pakko mennä kolmen päivän kursseille muuten työttömyyskorvaukseni lakkautetaan.
Meninhän minä sinne, kysyivät jokaiselta miksi on tullut, niin vastasin että pelkäsin maksulapun tulevan kun nollasta ei voi vähentää, menee silloin pakkasen puolelle.

Siis olen ollut kotirouvana jo yli 2 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 19:59

Onhan se hatunnoston arvoinen asia .jos 40v.tta joka päivä raskasta työtä tehnyt ja elättänyt itsensä ,myös perheensä työllä. Ilman tukia ja avustuksia.Ei sitä pidä vähätellä kenenkään.
Eivät varmasti kehuskele tai ylistä itseään. Mutta muistaavat kuinka koville ovat joutuneet.
Ennen ruumillista työtä arvostettiin enemmän kun nyt. Työn merkitys kadonnut .On tullut erinlaista työtä tilalle.
Uutena tulleet avustukset ja tuet. Ennen ei annettu mitään ,itse piti pitää itsensä hengissä ja huolehtia työpaikasta, että sen pysyi. Kyllä minä tunnen kunnioitusta tuollaisia ihmisiä kohtaan ,milläs tuo itsenäisyys tulikaan hankittua tähän Suomeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:33

Kukas sen kissanhännän nostaa jos ei kissa itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:39

Jos on jotakin kehumista..mikäs siinä..senkun kehuu..
Sanon samalla tavalla,kun Tuulikki100..kukas sen kissanhännän nostaaa jos ei kissa itse..
Turhilla aisoilla ei kannata kehua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:43

Kyllä ahkerat ihmiset huomataan ilman kehujakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:52

Kyllä se joskus laittaa muutaman sanan sanomaan kehumisenkin puolesta, kun katsoo nykyistä menoa.
Nykynuorisossa on suurin osa hyvää jos heille annetaan mahdollisuus.
Jos olet pienviljelijän lapsi köyhästä kodista ja kansakoulupohjalta on ponnistanut johonkin
asemaan, kyllä se on hatunnoston paikka. Työmies- ja nainen on aina arvostettussa asemassa,
Olipa työ sitten mitä tahansa lantakuorman lastaajasta- toimitustirehtööriin asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:35

Minulla oli kyllä vaatteet ja jopa pyörä.
Inhosin työntekoa yli kaiken jo lapsena, kun vanhat ihmiset, 50+ pitivät ankaraa raatamista ainoana mahdollisena elämänmuotona jota voi kunnioittaa.
Raataminen ei oikein sopinut silloin vartalolleni. "Bodaajan" vartalo kehittyi myöhemmin, kun elämisen pakko pakotti raatamaan.
Tällä ikää ei enää ihmettele jo tsaarin aikana eläneiden sukulaisten asenteita. On tullut vähän luettua historiaa noiden kertomuksien päälle. Lapsena ei oikein lamppu syttynyt, että mistä oli kysymys. Nyt sen näen.
Eivätkö 15+ ihmiset kehuskele "elämäntietämyksellään"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 23:12

Huippumyyjän ohje 1 on: - Älä “myy” asiaasi kehumalla sitä ylisanoin tai tyrkyttämällä ja hehkuttamalla sitä kuin formulaselostaja. Menestys on ku pieru, muu kun oma ee hyvälle haese.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 06:15

Sanalaskukos se oli... Laiska töitään luettelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 10:26

En tunne syyllistyväni tuohon lainkaan, en kaits itten ole vielä tarpeeksi vanha. Muut enemmänkin hoitavat meriittieni "julistamisen".
(Nykyään nuoret kyllä kehuvat itseään, vailla perusteita, osaavat kaiken, varttuneemmat eivät ole mitään!!)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 19:56

Me vanhemmat ihmiset, minä mukaanlukien, muistelemme mielellämme menneitä. Siihen kuuluu sitten kaikenlaista, työhistoriaa, kokemuksia ja vastoinkäymisiäkin. Onhan se onnistuminenkin maininnan arvoista. Jos on itseensä ja aikaansaannoksiinsa itse tyytyväinen, ja sen näyttää vielä ulospäinkin, niin sitä pidetään meidän kulttuurissamme helposti itsekehuna. Meillä kun kuuluisi panna vakkaa koko ajan kannen alle, ei saa olla edes tyytyväinen, eikä ainakaan parempi kuin joku toinen. Suomalainen kansan perisynti onkin kateus: mitään hyvää ei suotaisi toiselle, vaikka itsellä olisikin kaikki asiat paremmin. Mutta ei se minua haittaa, jos joku kadehtii, niin siitä vaan. Ja varmasti kadehtiikin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 22:48

Ellei se ole narsismia niin sitten hänellä on älyttömän suuri ego.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:32

Sellainen tämä ihmisluonto vain on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 13:49

ihan niitä riepoo selkeesti. liekö se että piti sitten lähteä nuorena repiin persettään raskaisiin töihin? ehkä niitä ei ole kukaan kiittäny - kuten niiden omat kakarat. itsestäänselvyys harmittaa. jospa ne olis kanssa halunu opiskella?
mistä sen tietää - ihmisluonto on tosi hankala, kuin myös tietyn ikäiset ihmiset. ( en yleistä liikaa ;).