Mikä on maailman suurin lentokone?

(Ei ole A-380)

Avainsanat: Мрія unelma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 21:58

Antonov An-225; Mrija.

Kysyjän kommentti

ei ollut turhia jaarituksia vastauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 09:48

Mikä se merkki ja tyyppi olikaan, oli eilen Helsinki-Vantaalla muutaman tunnin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 10:03

Olisikohan tämä .fi.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 11:29

No eilenhän tuo näyttäytyi Helsinki Vantaalla..

Airbus A380

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:34

Venäläisten tuotteita tuo kone on. Nimeä en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:29

Antonov An-225 "Mrija" (ukr. Мрія, unelma) on 6-moottorinen Antonovin valmistama rahtikone ja maailman suurin lentokone. Konetyyppi lensi ensilentonsa vuonna 1988, ja kaupalliset lennot aloitettiin 1989. Konetyyppiä on valmistettu vain yksi kappale, joskin toisen rakentaminen aloitettiin 1980-luvun loppupuolella liittyen Neuvostoliiton avaruusohjelmaan. Tämä projekti ei kuitenkaan koskaan valmistunut. Nykyään koneen rakentaminen on kuitenkin aloitettu uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 22:36

Kuulepas Jumppis, olin kaivelemassa lehtilaatikkoa ja sieltä osui käteeni Iltalehti 17.9.2010.
Yläilmojen kuningas on venäläinen Antonov An 225-rahtikuljetuskone. Pituus 84 m. siipien kärkiväli lähes
89 m. Korkeutta teräslinnulla on 18 m.
Kone voi ottaa kyytiin viisi panssarivaunua tai 8 kaksikerroksista Lontoon Bussia. Kentälle se tarvitsee lähes tupalsti saman verran tilaa kuin Boeing 747- matkustajakone.
Vuonna 1988 ensilentonsa lentänyt An-225 on nykyisin suosittu rahtikone. sillä voi lennättää jopa 250 000
kiloa tavaraa. Tällöin lentokantama lyhenee noin 15 000 kilometristä 4 500 kilometriin.
Tämän minä otin suoraan Iltalehdestä ja kirjoitin, hyvin edellinen vastaaja tietää ilman lähdettä
tämän tiedon. Plussaa vai miinusta siitä.

Lähteet:
Iltalehti 17.9.2010