Nyt omantunnon kysymys, jos kohdallesi sattuu nälkäpäivän kerääjä, annatko euron tai senttejä, vai kenties enemmänkin?

Jos minun kohdalle sattuu, annan jonkun pari euroa rehellinen ollakseni. Keuruulla on tänään
SPR keräyspiste.

Avainsanat: nälkäpäiväkeräys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 09:31

Ei ole paljoa kohdalleni sattunut kerääjiä. Mutta lapselle kouluun anna muutamia kymmeniä senttejä en muuta.Kun ei ole edes varsinaista tietoa siitä et menevätkö rahat varmaan perille sinne minne kuuluvat,vai jäävätkö jonnekkin muualle.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajille, hieno homma, että kouluunkin voi viedä nälkäpäiväkeräysrahaa.
Nuorena vitsa väännettävä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 07:27

En kehtaa olla antamatta, katson silloin mitä kukkarosta löytyy.
Yksi syy on se kun maksaa nykyään ostoksensa kortilla, harvoin tulee käytyä pikapankissa, joskus voin heittää 5€ muuten menee kolikoiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 08:15

Silloilla olevilla tulleilla olen pysähtynyt ja antanut killinkejä.Nuorempana olin myös keräämässä Esim.Turun satamassa ja torilla.Tuli hyvä mieli,kun kansan käsi oli yleensä karttuisa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 08:57

Jos lipas kerääjä kohdalleni sattuu,laitan ainankin euron verran lippaaseen,laittakoot ne enemmän kellä on varallisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 09:00

Mun kohdalle ei paljon keräijöitä , eikä kerjäläisiä ole osunut. En tiedä kuinka tuossa kävisi. Omaan tarpeeseenkaan ei liioin ole.Saa ellää sääkki suutamyöten kiinni.Olen aina altaassa tai muuten etäällä näistä keräilijöistä.Ei ne ihan kaikkia tiedä missä jallu luuraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 10:05

Ei ne tänne mökkisaarella osu. Jos sen vaivan näkevät, niin kahvit keitän ja rahat lipaaseen laitan. Ajatus on kuitenkin tärkeämpi kuin raha tässäkin tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 13:48

En anna nälkäpäivän keräyksiin rahaa lainkaan, sillä tipauttelen aina silloin tällöin spr:n lippaisiin kaupoissa, pankeissa jne asioidessani rahaa pitkin vuotta. Katson että tämä saa riittää heille. Lisäksi olen sitä mieltä, että auttamista ei tulisi tehdä vain nälkäpäivänä lipaskeräyksiin rahaa antamalla. Olen myös sitä mieltä apu pitäisi meillä kohdentaa ensin omiin hädänalaisiin kansalaisiimme ja vasta sitten muualla asuviin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 15:00

Aiemmin annoin nälkäpäiväkeräyksiin, mutta en enää. Teen kuukausilahjoituksia hyväntekeväisyyteen muuta kautta. En luota SPR:n toimintaan. Kansainvälinen punainen risti hukkasi suuren osan tsunamirahoista (johon pöljyyttäni annoin roponi) jonnekin. Outoa touhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 15:52

Huomenna menen syömään armeijan soppatykin hernekeittoa jota paikallinen SPR myy. www.aijaa.com/v.php?i=6725743.jpg
Tuotto kuulemma menee hyväntekeväisyytteen. Toivottavasti rokka on yhtä hyväätekevää kuin intin jotoksilla 50-vuotta sitten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 16:33

Yleensä nälkäpäivänä on ollut syntymäpäiväni (mutta nyt ei satu samalle päivälle) ja olen juhlistanut sitä syömällä hernekeittoa torilla. Maalla ei ole sellaista tempausta joten jos kerääjä sattuu kohdille niin kyllä siihen aion roponi antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:52

Työpaikallani kävi tänään nälkäpäivän kerääjä ja annoin lippaseen kaikki kolikot lompakostani, niistä kertyi 3-5€, en laskenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:23

Tänään annoin kolikot mitä oli rahapussissa...ei kehtaa ihan ohi kävellä keräyslippaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 23:34

Voisin kyllä kolikoita lippaaseen laittaakkin, jos vaan tietäisin varmasti minne rahat menevät?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 00:17

Hesassa pyöriessä noita lipaskerääjiä on niin paljon että pakko ohitaa,
yksi tarmokas sukulaislikka pitää huolen että taskunpohjat tulee putsattua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 10:17

Raha-asioista en periaatteessa tee tiliä ulkopuolisille mutta laitan rahaa niihin keräyksiin jotka katson sopiviksi.
Sotaveteraanien ja -invalidien keräyksiin laitan aina, se on takuuvarma. Nyt vastikään on kerätty kaupungilla ja joka kerta kun lipaskerääjän näin, jotain tipahti lippaaseen.
Isossa kaupungissa on kerääjiä usein liikkeellä eikä jokaiseen lippaaseen kyllä viitsi laittaa.

Lisätty: 17.09.2010 - 10:18

Aina ei käteistä ole mukana kun käyttää maksukortteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 22:39

Tiputin lippaan suuaukosta kahden euron kolikon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 13:11

Kyllä, jos menee hyvään tarkoitukseen.