Oletko nähnyt?

Oravan lennättävän pikkulintua.Mie tänää näin meidän pihassa,kun västäräkki sai kyytiä oravalta.

Avainsanat: orava västäräkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 00:08

Enpä ole nähnyt, kerran niinkin päin. Sen sijaan olen nähnyt varisparven antavan kissalle kyytiä. Tulivat kuin pommikoneet räkättäen ja hilsettä hipoen kissan yli. Aamulla kissa "haukkui" ikkunalla ja varikset tekivät syöksyjä ikkunaa kohden. Herättivät metelillään naapuritalon asukkaatkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2010 - 21:20

No en ole nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 21:31

No tais olla lintu väärässä paikassa väärään aikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 21:39

En ole nähnyt oravan lennättävän pikkulintuja.Varmaan hauska näky..Meillä vaan Santtu lennättää lintuja,kun huomaa linnun.. kun lintu lentää puuhun, Santtu haukkuu harmissa puun alla,kun ei saanut lintua kiinne....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 21:57

näkeehän noita toisinaan ja päin vastoinkin,

välillä äkämystyneet linnut antavat pesärosvo-oravalle melkoista kyytiä, varsinkin harakat ovat sitkeitä jahtaamaan kurre parkaa kun sille päälle sattuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 07:11

Olen nähnyt varisparven hätyyttävän ihmista. Variksenpoikanen oli pudonnut kait pesästä ja emovaris
istui katsellen sitä, mutta ei pystynyt nostamaan sitä. Siten ihminen lähestyi poikasta koskeakseen siihen.
Poikanen kyllä jäi sillä kertaa siihen, varis ampui suoria syösyjä henkilöä kohti.

Lähteet:
imin silmin nähty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 09:13

Aina siellä luonnossakin joku hätyyttää tai nyppii toistaan.Nyt syksyllä katselin kun haukka jahtasi ja seurasi varista tossa piha oksalla. Mihin varis lensi ,haukka seurasi kylkimyyryssä varista.Välillä nokki lennossa tuota lintuparkaa. Se sai sen lentämään tuonne metsälle päin.Haukka perässä ja nokki niin että varis ihmeissään .Tuli sellainen tunne heti ,että nyt on variksen menoa. Näen metsä retkilläni silloin tällöin variksin sulkia jossain kannon tai kumpareen päällä. Olen ihmetellyt mikä käy syömässä.Se on se ihmeellinen mailma sielläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 09:35

En kyllä ole nähnyt.Mutta kissojen olen nähnyt oravia kiusaavan niin tekee ainakin meidän naaras kissa viivi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 09:55

Västäräkkiä en ole lähiaikoina nähnyt. Oravan kylläkin, joka petona pikkulintuja hätistelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:54

Joskus olen nähnyt, kun harakkaparvi ihan selvästi hätisteli ja kiusasi oravaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 22:13

Tuollaista hätistelyä en ole nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 13:03

Enpä ole mie nähnyt moista. Metsäneläimien touhuja on toisinaan hauska seurailla.