Miksi monet ihmiset eivät noudata liikenne sääntöjä?

Avainsanat: liikenne säännöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2010 - 10:11

Sitä mennään visiin niin kiireellä että ei ole aikaa ajatella .Huomio menee johonkin muuhun ,niinsanotusti karkaa käsistä.Se voi olla kohtalokastakin ja sitten onkin aikaa ihmeellisesti. Siinä vaarantaa toisetkin.Toiset näkee kiireen ,kiireenä ei muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2010 - 10:21

Siksi että säännöt on tehty rikottaviksi; totesi eräs Suomen huippu rallikulettaja jo 40 vuotta sitten.
(Nimi jääköön mainitsematta, mies elää vieläkin ja tuskin on ollut syypää onnettomuuksiin.)

Lisätty: 15.09.2010 - 11:43

Toffeelle; näin tuolla Hampurin rautatieaseman edessä kun ämmät jätti autonsa pysähtymis kieltoalueelle. Tuli rekka heti ja nosti autot kyytiinsä.
Eräs vauraan näköinen rouva juoksi hädissään ja pyöritti Ferrarinsa avaimia. Miehet eivät ottaneet autoa lavalta alas, siinä oli tyyliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 11:18

Itse kun menen Kupittaan puistoon koiran kanssa, siinä on valoton risteys jonka ylitän. Keskelle on helppo päästä mutta seuraava osuus on että ensimmäinen auto päästää yli niin tapanani on kurkata tuleeko viereinen auto päälle vai ei (useinmiten tulee pysähtymättä).
Siinä jäi pari vuotta sitten kaksi naista (viikko väliä) ja jäivät tuon tulevan auton alle.

Esim. maanantaina sattui sellainen tapaus, ajaja pisti itsensä autolla parkkiin kerrostalon pihan eteen (oli useampi tunti siinä parkiisa), kunnes pihasta piti yhden auton lähteä (soitti ilmeisesti poliisille), kun nainen tuli autoonsa ja huomasi sakkolapun, hän oli todella hämmästynyt mistä hän tuon sai (ei tainnut olla tietoa että pihan eteen ei saa parkkeerata).
Jos olisin talossa ollut asia hälytysajoneuvolle juuri silloin, HUH HUH miten se olisi hoitunut..

Tässä pari esimerkkiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 14:04

Olematon kiire, piittaamattomuus, oma etu, huolimattomuus ja näytön paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 17:05

Itsekkyys ja yleinen (yleistyvä) piittaamattomuus. Jos Helsingissä joskus jalan kuljette, niin kannattaa katsoa ueamman kerran ennen kuin lähtee vihreillä ylittämään Unioninkatua ennen Pitkäsiltaa, siinä ajaa bussit, henkilöautot jne. päin punaisia (ratikat ilmeisesti noudattaa sääntöjä?). Jalankulkijan valot vaihtuvat punaiselle jo ennen kuin olet kadun toisella puolella, että senkin vuoksi saa pitää kiirettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 21:06

Ihmisillä on nykyään niin kiire,että ei ole aikaa noudattaa liikennesääntöjä..Kyllä pitää olla varovainen,vaikka ylittää tien suojakäytävää pitkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2010 - 21:59

välinpitämättömyys ja huolimattomuus, suhteellisen pieni riski jäädä kiinni ja saada rangaistuksia jotka nekin ovat suhteellisen pieniä ... syitä löytyy ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 09:43

Suuremman luokan välinpitämättömyytta. Pienet rangaistukset ei pahemmin hetkauta kaahareita ja muita sääntöjen rikkojia. Audi-kuskit ja katumaastureilla ajavat ovat pahimmasta päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 15:11

Kiire,kiire joko oikea tai tekaistu.Sen huomaa,kun etelä-suomalaiset tulee lomille tänne savoon,niin kiire tuntuu olevan ja sitten nuoret jotka ovat vasta saaneet kortin luulevat olevansa kuolemattomia.Veljeni kuoli ohitus tilanteessa,koska hänellä oli kiirus vaikka kohta olisi kääntynyt.Joka lähtö voi olla se viimeinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 21:38

Tuon minäkin haluaisin tietää. Törkeää käytöstä näkee niin kaupungilla kävellessä kuin itse autoillessa tuolla maanteillä. Tyhmyys ja ylimielisyys kenties ovat ne suurimmat syyt siihen ettei piitata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 12:54

Tuon minä myös haluaisin tietää, törttöilijät pois liikenteestä.