Mikä yhteinen harrastus oli sekä Adolf Hitlerillä, että Winston Churchill.lä?

Lisätty: 15.09.2010 - 08:53

Aivan oikein, eivät kai yhdessä harrastaneet, mutta kysymyksessä on nyt tuo sanamuoto.

Avainsanat: yhteinen harrastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.09.2010 - 21:39

Eivät yhdessä harrastaneet, mutta kummallakin oli ainakin mieltymys maalaamiseen. Hitler nuorempana ennen poliittista toimintaansa, Churchill enemmän vanhempana.

Kysyjän kommentti

Taidemaalaus. Kiitos vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.09.2010 - 22:03

maalaaminen kyllä oli mutt niin on tämä mystinen pyhä keihäskin

Lähteet:
wwnet.fi/users/veijone/keihaspyha.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.09.2010 - 22:24

Eikös ne heilutelleet sivellintä kumpikin valkoisella kankaalla, eli maalasivat tauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 08:46

Ovat kumpikin "maalanneet" maailman historiaa omalla tavallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:56

Tauluja maalasivat kumpikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 12:21

Taiteilijoita molemmat.

Euroopassa elettiin vaikeita aikoja ja unelmiensa lisäksi molemmat vanhempansa menettänyt Hitler ajautui pummiksi. Hän nukkui puistonpenkeillä ja söi hyväntekeväisyyskeittiöiden soppajonoissa. Talvisin hän asui asuntolassa ja köyhien yhteisasumuksissa. Michael Burleigh arvioi, että nämä kokemukset jäädyttivät lopullisesti Hitlerin inhimilliset tunteet. Hitler alkoi kohota aallonpohjasta päästyään kaupungin yömajasta laadukkaampaan miesten asuntolaan, joka oli rahoitettu Rothschildin kaltaisten sukujen hyväntekeväisyydellä. Elantonsa Hitler sai tekemällä vesi- ja öljyvärimaalauksia Wienin nähtävyyksistä, joita hän ja hänen asuntolatoverinsa Reinhold Hanisch myivät. Myynnillään ja satunnaisilla tilaustöillään he tulivat kohtuullisesti toimeen. 1910 Hitler saattoi vuokrata jo pienen huoneiston ja hänen sanotaan ostaneen ainoastaan parasta laatua olevia värejä, siveltimiä ja kankaita. Yhteistyö Hanischin kanssa katkesi, kun Hitler teki tästä ilmoituksen poliisille Hanischin varastettua häneltä pari maalausta. Myöhemmin, ennen natsien valtaannousua Hanisch yritti kostaa tuomioksi saamaansa viikon vankeutta kertomalla lehdistölle skandaalinkäryisiä, mutta väritettyjä tai keksittyjä tarinoita Hitlerin elämästä Wienissä.