Keräätkö puolukat itse vai ostatko?

Eilen,kun olimme metsässä ei ollut puolukan puolukkaa,tänään olimme toisessapaikassa ja nyt on ämpärillinen itse keräämää puolukkaa.

Avainsanat: puolukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2010 - 21:05

Minä en kykene selkävammani vuoksi kumartumaan ja en metsään mene kompuroimaan. Minulla on ketterä ystävätär joka paljon marjastaa ja myy tuttavilleen niitä marjoja ja ostan häneltä niitä.

Kysyjän kommentti

Olimme eilen taas metsässä ja nyt tänään suolaan sienet jotka eilen keräsimme,niitä on ihan hirveesti.Enää ei tarvitse sienien takia metsään mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2010 - 21:12

sitävartenhabn ihmisellä on pikkusisko että se kerää veljelle puolukat ; D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 21:12

En kerää tänävuonna. Viimevuotisia pakasteessa paljon. Olisi siellä metsässä jos kerätä haluaisi.
Puolukka on kova antamaan satoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 21:15

Kyllä taitaa käydä niin,että ostan puolukat..On niin pajon töitä,että ei taida aika riittä mennä metsään puolukkaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 21:41

Itse ne on kerätty, mutta nyt näyttää ettei niitä juurikaan ole. Lapissa oli muuten enemmän. Olisikin pitänyt poimia sieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 22:16

On muuten paljon puolukoita"meirän metsässä". Itse poimin ämpärillisen ja äidilleni vein jatkokäsittelyä varten. Haen sitten talvella valmista puolukkahilloa. Näin on sovittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 22:17

Hakaniemen torilta nyt aluksi 6 litraa, á 4 e/litra. 12 kpl ½ litran MiniGrip pusseihin á 250 g ja pakkaseen. Sekä vähän tuoretta survosta ruokapöytään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 23:33

Keräilen hirvikärpästen saattelemana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2010 - 00:04

Kerään, mutta nyt en tarvitse. Vanhojakin on vielä jäljellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2010 - 07:59

Nyt taitaa käydä niin että ostan nuo puolukat.
Ei tän jalkatuen kanssa oikein viitsi metsään mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2010 - 09:02

Sain tuliaisina puolukoita viikko sitten ja vävy lupasi tuoda minulle tarvittavat marjat.
Mummelin selkä ei kestä taipua marjastukseen. Niin se ajan hammas puree joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2010 - 20:22

En keräile, mutta tuttavat niitä kantavat ja antavat minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2010 - 20:41

Onneksi hyvä ystävä tykkään niin hirmuisesti marjastamisesta, että ikkunanpesua ja muuta pikku hommaa vastaan saan häneltä puolukat, mustikat ja vadelmat joka vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.09.2010 - 22:08

Vaikka kipeätä tekee niin itse poimin. Olen lapsesta asti rakastanut syksyistä puolukassa käyntiä. Jo pienenä keräsin kotiimme puolukat.