Sampo leikkuupuimurit, onko tuttuja?

fi.wikipedia.org/wiki/Sampo_(Kalevala)

www.sampo-rosenlew.fi/fi/etusivu.html

Lisätty: 09.09.2010 - 20:12

Suomen kehitys-apurahat meni suomalaisiin traktoreihin ja puimurehin. Olen nähnyt kuvia ja jututtanut miestä joka oli 11-vuotta yrittämässä opettaa maanviljelyä Afrikassa 70- ja 80-luvuilla.
Sielä ne oli viidakossa ruostumassa kumit tyhjinä, kun eivät kelpaa sotilaskäyttöön?
fi.wikipedia.org/wiki/Afrikan_talous

Avainsanat: keski-afrikan ylä-tasanko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2010 - 21:04

eipä ole leikkuupuimurit tuttuja mutta sen sijaan on tuttuakin tutumpia nuo tarinat kehitysapumme surkuhupaisista projekteista ... onneksi sentään kotimainen teollisuus sai jotain ...

Kysyjän kommentti

Meillä oli puimakone Sampo ja sitä pyöritti maamottori Teijon Paavo puintipääivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2010 - 20:40

Lapsuudenkodissani oli aikoinaan Sampo 10 -merkkinen, keltainen leikkuupuimuri, joka näin syksyaikaan oli kovassa käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 20:43

Tuolla kun tulimme kärkölästä niin pellolla oli palanut leikkuupuimuri mustaksi.Kesken jääneen puinnin. Olikohan joku sähkövika saanut aikaan palon.Siihen hylättynä ei kukaan kait kaivannut enään.Näi niille koneille käy kun eivät ole kunnossa. Moni hylkää autonkin pikkuvian takia. .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 21:17

Kyllä on leikkuupuimurit tuttuja,kun oli kaiket kesät maalla..Oli kyllä ihanaa aikaa,kun sai viettää lapsuutta maalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 21:44

Ainoa Sampon leikkuupuimuri, jonka minä tunnistan on Björn Wahlroos. Leikkasi pankkisäästöistä osansa ja lakkasi maksamasta korkoa. Kaikki valtion siunauksella. Ei taida olla vieläkään jäänyt hyljättynä pellon saralle. Lypsää edelleen ja tuotto kasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 23:58

Hyvinkin tuttuja juttuja lapsuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2010 - 22:06

Leikkuupuimurit oli lapsuudessani näkyvillä, en muista kuin värin keltainen...