Onko joku kasvattanut sinisiä tulppaaneja ? Minä tänään ostin sellaisia sipuleita, saas nähdä tuleeko ne keväällä ylös kukkimaan.

Lisätty: 08.09.2010 - 20:40

Plantagen myymälästä, 10 sipulia maksaa 9.95 €, Bue parrot on tämä , tulee 55cm korkeaksi. Minä 40 kplniitä ostin ja 40 kpl valkoisia narsisseja ja samaan ryhmään ne laitan, voi olla nätin näköistä jos ylös tulevat. Nämä valkoiset Narsissit ovat Sir Winston Churchill nimeltään.

Avainsanat: sininen tulppaani

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.09.2010 - 21:58

En ikupäivänä ole sinistä tulppaania nähnytkään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2010 - 20:34

En ole kasvattanut mutta kuulostavat todella mielenkiintoisilta. Mistäs löysit sinisen tulppaanin mukuloita?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 20:37

ovatkos ne niitä Qeen of night merkkisiä tulppaaneja ?

tuossa meidän naapurissa parin talon päässä niitä oli viime keväänä piha täynnä, hyvin näyttivät menestyvän eivätkä edes kelvanneet rusakoille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 21:15

Kyllä olen kasvattanut tulppaaneita ja narsisseja.Yleensä aika helppo kasvatettava. Keväällä sen näkee kuin kauniita niistä tulee. Ainakin sellaisessa paikassa kun olisivat, jossa lumi olisi pysyvästi päällä suojana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 21:46

Kyllä minulla on tulppaaneja aika paljon erivärisiä...mutta ei sinisiä...Tänäkesänä oli ihanat vaalenpunaiset tosi kauniita,kun oli iso ryhmä..Joka vuosi tulppaanit ja muut sipulikukat vaan lisääntyy....ja leviää ihan itsestään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 22:11

Itselläni ei kasva yhtään tulppaania kukkapenkeissä. Olen joskus yrittänyt mutta huonolla menestyksellä. Ovat varmaan upeita ne siniset. Otathan sitten keväällä kuvan ja laitat näkyville että saamme ihailla niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 08:30

Kyllä laitoin maahan viime syksynä, mutta keväällä ei noussut ensimmäistäkään. Myyrät pahalaiset...
Täytyy yrittää uudelleen ja pistää valkosipulin kynsiä sinne viereen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 09:13

Minulla on maalla pihapuutarhassani selkeä "värisuora" eli harrastan valkoisia, pinkkejä ym. vaaleita tulppaaneita ja muita kukkivia kasevja. Enemmän olen mieltynyt perinnekasveihin ja vanhoihin lajikkeisiin.
Taannoin oli ideani valkoisia ja sinisiä kukkia ainostaan, Avotakka teki jutun lehteen eräänä vuonna
kun buumi oli päällä. Nyt olen hieman lipsunut tuosta vaikka mitään räikeitä värejä en harrasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 09:55

En ole nähnytkään, edes kukkakaupassa, no käyn harvoin sellaisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 10:10

Saat ensi vuonna kivan pihan, ja onhan aina välillä mukava muutella pihapiirin ilmettä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2010 - 00:09

En ole kokeillut, mutta ne ovat kauniita.