Oliko kesä oikein intiaani kesä kun välillä oli niin hirveän kuumaa?

Avainsanat: mennyt kesä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.09.2010 - 10:13

tämän vuoden mahdollinen intiaanikesä on vasta edessäpäin

"Intiaanikesä (engl. indian summer) tarkoittaa lämmintä jaksoa, joka tulee syyskylmien alettua. Käsite tulee Pohjois-Amerikasta, jossa intiaanit pitivät syksyllä, yleensä lokakuun puolivälissä tullutta lämmintä säätä suotuisana metsästykselle ja sotimiselle siirtokuntia vastaan."

Myös vanhan ihmisen vireyttä ennen kuolemaa voidaan kutsua intiaanikesäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2010 - 10:22

Olisihan se intiaankesä, eli loppukesän tai -syksyn kuuma jakso oikein tervetullut, mutta ei oikein näytä siltä ainakaan täällä Mikkelissä, aamulla oli +6 astetta lämmintä, varpaita paleltaa ja nenänpääkin tuntuu kylmältä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 10:23

Valperin kanssa samaa mieltä: mahdollinen intiaanikesä on vasta edessäpäin. Tälle viikolle luvattu kesäisempää säätä, mutta ei kaiketi kovin helteistä. Näillä keleillä mennään mökille viikoksi. Kaikille mukavaa loppuviikkoa, viikonloppua ja ensi viikon alkua. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 10:52

Meillä nyt 15+ ja toivoisin että kaikki olisi edessäpäin tonne lokakuunlopulle. Ottaisin vastaan oikein mielelläni.Syksyisin se kaunista onkin.Mutta mennyt kesä oli kaunis ,kuiva ja lämmin.Vaikka välillä vähän tuskainenekin.Minä ymmärrän lämpöisen päälle kun muutoin pelaan puitten lämmöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 11:01

Ei siinä intiaanit tulleet mieleen, kun varjopaikkaa haki päivittäin. Piti hieman roskiakin poltella ja savumerkkejä lähetellä. Ei siitäkään mitään tullut, kun luonto vettä huusi. Täällä mökillä satoi kesäkuun puolesta välistä elokuun puoleenväliin vain 34 mm vettä pihamittarin mukaan. Onneksi itsellä riitti juotavaa. Intiaanisulan (merikotkan) pistin tuohon kuistille koristeeksi.
Syksyisiä hetkiä toivottelen mökkirannasta Sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 12:59

Kyllä kesä oli todella intiaanikesä, huokasin helpotuksesta, kun se loppui.
Päivät piti kylmien froteepyyhkeiden alla maata, ei tuntunut mukavalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 18:28

Intiaanikesä tarkoittaa sitä, kun kesän pitäisi kalenterin mukaan olla jo ohi ja sitten tuleekin vielä helteiset päivät. Nyt kai on ainakin melkein intiaanikesä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 19:08

Kuumaahan täällä oli, mutta kuumempaa oli kyllä Kusadasissa jossa olin viikko sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 20:51

Oli kerrakin taas todella ihana intiaanikesä..ja nytkin vielä tosi lämmintä..kun päivällä näytti +21...
Ja lokakuussa jatkuu kesä Turkissa 2 viikkoa...ihanaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 21:49

Ihanan lämmin tosin poikkeuksellisen lämmin kesä olikin. Intiaani kesän pitäisi vielä olla edessä päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2010 - 00:19

Olihan se, oikea intiaanikesä. Vaikka helteet vähän välillä pinnaa kiristivätkin.