Osaatko sanoa mistä tässä on ollut kysymys?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...selk%C3%A4

Lisätty: 08.09.2010 - 09:47

Mielestäni siinä oli sellaiset vehkeet joilla imuroidaan kultaa joen pohjasta. Tiedän ainakin yhden sukeltajaporukan jotka sitä tekevät kesäisin. Olin tuon joen vastarannalla joten ihan läheltä en nähnyt, mutta veikkaisin näin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2010 - 21:58

aivan selvästi ... putki laitetaan tuonne veteen ja sitten sitä kautta tulee sinne aiempaan pankkiin vesi , joka puhdistetaan ja se puhdas vesi pannaan lapinkullaksi ... olueksi ja myydään hyvällä hinnalla siellä mariaanan käymässä pankissa ja rekat kuskaa sen olusen , myöskin tännepäin bankkiin ( viitaus aiempaan kyssäriin ja vastauksiin )... menikö kiville tää arvaus , niinkuin tuo venhekkin siin mättähällä ...;))

Lisätty: 07.09.2010 - 21:59

saax tästäkään ny kettää mittää selkoo ?

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi, joka oli hm...kovin valaiseva ja hauska. Kyseessä on joen pohjan imurointivehkeet joilla tietenkin etsitään kultaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2010 - 21:17

tarinansa joka kuvalla, mutta eipä auennut tuosta kuvasta minulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 21:35

En osaa sanoa olenkaan mitä siinä tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 21:50

Olet varmaan ollut tuon veneen kyydissä..ihailemassa maisemia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 21:52

Eipä ole hajuakaan, kovin on epämääräisen näköistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 22:11

Lapistahan tuo kuva on, mutta toimenpide tuntematon, ehkäpä jotain kulta juttuun viittaavaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 22:14

Minä veikkaan, että kultaa siinä on huuhdeltu ja jälkiä ei ehditty korjaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 22:22

Ei ole harmaata aavistustakaan. Mutta kait se mariaanan vene siinä parkissa. Toi letku tai putki menee ja imee vettä pumpulla joesta.Jotain sillä sit tehdään, pumpataan ylöspäin tai alaspäin ja vaski alla otetaan hippuja. Tai sammutetaan metsäpaloa.Janoisille vettä kaivoon.Empä osaa muuta tuosta enempää.Sori.Kyllähän se siihen huuhdontaan jotenkin käypi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 22:58

varmaan kullan huuhdontaan liittyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 23:36

Veikkaan, että liittyy kullan huuhdontaan. Rannalla olevilla putkilla pumpataan joesta vesi kullanhuuhdontapaikkaan. Menopeli rannalla kertonee kullanhuuhtojan olevan paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 00:09

Ei hajuakaan, jotain kullanhuuhdontaan liittyvää veikkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 08:34

Mielestäni siinä ei tapahdu yhtään mitään, on kovin rauhallista jossain erämaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 21:40

Siinä on se pankki tullut ottamaan omansa ensin talteen, loput jää sitten kuluttajille.