Tiesitkö kuinka varhain kielien opiskelu voi alkaa ? - Vauva oppii kieltä nukkuessaan

tieku.fi/ihminen/psykologia-...ukkuessaan

Avainsanat: kielten oppiminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.09.2010 - 18:41

Voihan tuossa olla ihan perää. Ainakin kaksikielisissä perheissä lapset oppivat molemmat kielet ihan pienestä pitäen, kun heille alausta asti molempia kieliä puhutaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2010 - 13:32

No joo.... tuota on taas tuota psykologien höpinää......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 14:12

No uskon kyllä että puhumalla tuo oppii, muta nukkuessa mahdoton ajatus, niin tai näin mene ja tiedä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 14:18

Äidin vatsassa se oppiminen alkaa.Näin viisaat väittää.En sitä itse osanut aavistaa, omia odottaessa. Potkivat ainakin kovasti.Kyllähän oppiminene on 5v.aaksi aika kiivasta kehitystä. Silloin sitä tulee kaikkein eniten ja parhaiten oppii.Sitten hidastuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 14:23

En usko, olkoot psykologit mitä mieltä tahansa. Jos sen olisin silloin 50 vuotta sitten tiennyt olisin varmasti
puhunut päivät pitkät ja lukenut hänellle ulkomaista kirjallisuutta.
Hyvin ovet puhumalla pärjänneet, josko oppineet sen vatsassa ollessaan.
On hurja väite maallikon uskoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 15:19

Olen kyllä kuullut tälläisen väitteen,en tiedä onko siinä perää,eikä voi testata,kun ei ole sita vauvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 18:20

Ei kai liene mahdotonta, jotenkin aina tulee mieleen, että kaikki on mahdollista kunnes toisin todistetaan. Ainakin pikkulapselle ääneen lukeminen kehittää lapsen kielitaitoa vaikka lapsi olisi vauvaikäinen.

Lapseni ollessa muutaman viikon ikäinen aloin lukemaan hänelle satuja ääneen (koska itsekin pidän saduista), siitä sitten luonnollisena jatkumona jokailtaiset iltasadut. Lapsen ollessa kouluikäinen sain kuulla, että kyllä huomaa, että lapselle on luettu paljon eli sanavarasto ja puheen ilmeikkyys ainakin karttui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 21:40

En ole kuullut tällaista väitettä...sen ole kuullut,kun raskaana ollessa kuuntelee paljon rauhallista musiikia...tulee lapsestakin rauhallinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 00:16

Olen kuullut tämän aiemminkin. Mutta tiedä sitten. Kyllä kielet opiskelemalla on opiskeltava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 21:27

Hyvin paljon mahdollista. Kohdussa kasvava lapsi reakoi enemmän mitä uskommekaan.
Eräs tanskalainen pornokirjailija on tehnyt tuosta aiheesta kirjankin: Onnellinen odotus.
Siinä kuvataan mainiolla tavalla mitä kaikkea syntymätön lapsi kuulee ja miten reakoi mihinkin tilanteeseen.