Mitä tarkoittaa hiilihydraatiton ruokavalio.

Avainsanat: laihtua pitäisi ja paljon

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2010 - 08:50

tuossahan linkissä on aika selkeästi asiasta kerrottu

www.mirjanetti.net/karppaus/index.html

kuitenkin on hyvä muistaa että ihminen on suuniteltu toimivaksi 'kaikkiruokaisena' ja siitä seuraa että yleensä totaalinen kieltäytyminen jostain ravinnon osa-alueesta johtaa puutostauteihin eli silloin sitten taas tarvitaa sitä pilleripurkkia ..... kohtuus kaikessa ....

lycka till

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2010 - 08:50

Siinä missä proteiini on elimistön raknnusainetta, hiilihydraatti eli sokeri ja tärkkelys ovat sen polttoainetta.
Hiihydraatttia on eniten kasvikunnan tuotteissa. Lihassa ja rasvassa hiilihydraatttia tuskin on lainkaan.
eniten hiilihydraattia on puhtaassa sokerissa, hunaja ja siirappi.
Runsaasti tärkkelystä sisältävissä kuivissa aineissa viljoissa, maissitärkkels- ja perunajauhoissa.
Sokeripitoisia ruokalajeja pitää välttää kaikkein eniten.Jäätelöt, virvoitusjuomat, makeiset kaikki hyvä ja imelä poies ensiksi.
Kaikki missä on valkoista jauhoa, leivät , piirakat, pastat,pasteijat, pullat, munkit levokset, kakut pois.
Samoinn ylenmääräinen riisi.
Hitaita hiilihydraatteja kannattaa valita. vihanneksia, hedelmiä ,täysjyväviljaa,tummaa leipää, puurohiutaleita, sekäleseitä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että laiduttava nainen saa syödä hiilihydraatteja
noin 150 gr päivässä. laihdutuksen jälkeen eneergiamäärää kannattaa nostaa hitaasti hiilihydraatteja ja rasvaa lisäämällä. Raipas liikunta kuluttaa hiilihydraatteja, joten he eivät tarvitse niin kovin alhaista lukemaa hiilihydraateille.
Itse pidän ruokapäiväkirjaa, johon kirjaan päivän ruoka-annokseni tietysti kerrätän ne vaa´an kautta.
Lasken jopa proteeinin osuuden ja rasvan sekä hiilihydraatiti niistä. Olen aika tiukalla ruokavaliolla nyt
50-70 gr hiilihydraattia päivässä ja tuloksia olen jo saavuttanut.
Onhan niitä paljon muitakin, mutta tämä tuntuu sopivan minulle.
Kyllä pullapalan tai kakkupalan syön jos jossain tarjotaan, mutta en kotona syö edes tummaa leipää, enkä perunaa. Tässä lyhyesti tästä, jos mielenkiintosi kohdistuu tähän, niin kirjastossa on paljon
hyviä kirjoja vähähiilihydraatttisisita ruokavalioista. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen.
Minun miinukseni on, etten oikein pääse edes sauvakävelylle ainakaan nyt.

Lisätty: 07.09.2010 - 08:53

Valperin vinkistä luin, että kuulun alakarpaajien ryhmään. Hiilareita päivässä 20-80 gr.

Lisätty: 07.09.2010 - 08:53

Valperin vinkistä luin, että kuulun alakarpaajien ryhmään. Hiilareita päivässä 20-80 gr.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 09:02

Minulle se tarkoittaa hyvää oloa: virkeyttä, ei enää turvonnutta oloa ruokailun jälkeen, jenkkakahvojen katoamista hiljalleen... Täysin hiilihydraatiton ei ruokavalioni ole, mutta hiilarit otan valikoiduista vihanneksista eri vuodenaikoina ja hedelmistä/marjoista. Antti Heikkilän kirja Ravinto ja Terveys on hyvä johdatus vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Ryppyotsaisesti en aina ruokavaliota noudata, vaan repsahdan sitten kunnolla eli italiassa en jätä paikallista herkkujäätelöä nauttimatta. Tämän vuoden kaksi italian reissua ei kuitenkaan ole jättänyt pysyviä merkkejä kroppaani. VHH (vähähiilihydraattinen dieetti) vinkkejä saat osoitteesta www.dojolaiset.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 11:39

Silloin tietysti henkeen ja vereen vältetään hiilihydraayteja. Onko siinä järkeä, se on jo toinen juttu se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 14:16

Tässä samasta aiheesta keskustelupalsta

keskustelu.suomi24.fi/node/1155380

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 14:56

Perunaa monet pitää pahana mutta itse pidän perunasta kiinni se on mielestäni hyvää hiilihytraattia.
Olen laiduttanut ja laihtunut. Kun vaihdoin maidon rasvattomaan ja vähensin.Voin vaihdoin benegoliin,rasvoja korkeintaan 5tl.päivässä.Kahvin jätin pois ja samalla kaikki valkoisista jauhoista tehdyt herkut.Sokerin.Leipä oli ruisleipä tai omatekoinen sämpylä.Rasva oli kovia 20-80 juoksevia.
Liikunnasta huolehdin.Kaikkia raakoja juureksia hedelmiä ja marjoja söin rajoittamatta.Lihaa kerran viikossa ja kalaa useasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 20:43

itse olen nyt jättänyt perunan, pastan ja valkoiset jauhot ... ne korvaan ruokavaliossani leseillä ja siemenillä , pois jäi pullat ja valkoiset leivät , kasviksia paljon , laadukasta lihaa, kalaa, kanaa , marjoja ja maitotuotteita , mutta kaikki ovat täyttä tavaraa , ei siis mitään kevyitä laigh tuotteita ... tässä on myöskin tietoa ANTTI HEIKKINEN joka on lääkäri ja paljon puhuu tästä asiasta ..
koti.mbnet.fi/lowcarb/dieetith.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 22:16

Valkoise jauhot pois ja sokeri...Pernasta en luovu...syön paljon kalaa,kanaa ja hedelmiä...ja vihanneksia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 00:26

Kaikki hyvä on kiellettyä.

Lihaa voit syödä, mutta et kastikkeen kanssa. Ja perunat voit unohtaa heti, samoin marjat ja viljatuotteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 19:13

Peruna, pasta, sokeri ja kaikki vaaleasta jauhosta valmistetut tuotteet pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 21:04

Juuri tuota mitä nimikin sanoo. Silloin vältetään kaikkea missä on hiilihydraattia. Kannattaa kokeilla, tehoaa. Itse olen joskus saanut sillä painoa pudotettua, mutta pitää myös muistaa että sillä löystyvälle nahallekin pitää tehdä jotain. Eli liikuntaa, liikuntaa....