MIksi hamsterit nukkuvat päivällä ja heräävät vasta yöllä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2008 - 20:45

en tiedä miksi hamsteri nukkuu päivät ja valvoo illat/ yöt, mutta johtuiskohan se hamsterin huonosta näöstä. eli hamsteria vois verrata kontiaiseen (maamyyrään). kun on huono näkö niin illalla on parempi (työskennellä) ja luonossa elävät hamsterit ovat paremmin turvassa yöllä, kun saalistajat eivät ole liikenteessä (linnut)

Hamsteri on yöeläin, eli se on hereillä pääasiassa yöllä ja illalla. Kaiken käsittelyn tulee tapahtua, kun hamsteri on herännyt, muuten voi saada aikaan aggressiivisen hamsterin tai hampaat sormeensa. Hamstereilla on melko huono näkö, joten sitä ei tule laittaa korkeille tasoille tai pitää sylissä kovin korkealla, sillä hamsteri ei ymmärrä kuinka suuri pudotus on edessä. Yli 50 cm pudotus on yleensä hengenvaarallinen hamsterille. Hamsteria käsiteltäessä tulee olal varovainen, sillä huonon näkönsä johdosta hamsteri säikkyy helposti, ja voi purra tai sylistä hypätä karkuun ja näin satuttaa itsensä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2008 - 21:47

siks ku se on yöeläin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2008 - 15:30

yöllä on hyvä hamstrata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2008 - 14:37

Hamsteri on yöeläin.