Mikä majakka on Märketin kohdalla ruotsin puolella?

Ruotsin puolella on Märket 2 ja sen lähellä jokin majakka, koka kuulostaa "yttekrämiltä" Mikä se on ? Ja onko siellä mahdollista käydä. Se näyttää todella kauniilta katsottuna Märketin majakkasaarelta, jossa kulkee keskellä Ruotsin ja Suomen raja.

Lisätty: 07.09.2010 - 20:14

Luin vastauksia ja tarkastin Swedish Lighthousesit netistä: Kyllä se on tuo Understen. Katselimme sitä kiikarilla Märketiltä ja mietimme, mahtaisiko sinne päästä?

Avainsanat: ruotsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2010 - 21:52

Understen is a Swedish island and lighthouse station.
en.wikipedia.org/wiki/Understen

Märket on luodon Ruotsin puoleisessa osassa!
fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rket

Kysyjän kommentti

Koska vastaus on oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2010 - 21:02

Empä tietoa siitä saa, mutta Märketin majakkasaari itsessään on hyvin suosittu matkailukohde,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 22:12

www.majakkaseura.fi/fin/market/

Märketin majakka, tässä oiva linkki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 11:32

Onko Yttergrund Ruotsin puolella... se tuli mieleen ...mitään kreemiä ei kyllä meressä ole...!
Majakathan ovat alunperin rakennettu ihan muuhun tarkoitukseen kuin matkailijoiden käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 00:31

Majakka kahden maan rajalla,

Suomen runsaasta kahdestakymmenestä majakasta vain yksi on konkreettisesti uhanalainen: Märket Suomen ja Ruotsin rajalla Pohjanlahden suulla Ahvenanmerellä. Se on Bengtskärin ja Utön ohella Suomen merkittävimpiä säilyneitä majakoita. Sen tuhoutuminen olisi kansallinen häpeä.

Märketin majakka automatisoitiin vuonna 1977 ja siitä lähtien se on on ollut kylmillään. Vuonna 1885 huolella rakennettu majakka on taistellut aikaa vastaan tähän asti, mutta aika on loppumassa. Suomen Majakkaseuran mielestä sekä Suomen valtion että Ahvenanmaan maakunnan on kannettava tästä vastuunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 20:59

Maakrapuna en noita majakoita tunne, perävaunuja sitäkin enemmän. Tässä ehdotukseni:
fi.wikipedia.org/wiki/Ytterg...in_majakka

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 22:25

En ole majakoiden tuntija..