Tuliko teille mitään tunteita, kun karhunpentu tai karhunpennut ammuttiin.Eikö niille olisi voinut viedä ruokaa korpeen?

Voishan metsästäjät tuolla energiamäärällä, mitä tuhraantui karhujen jahtaamiseen, voineet vaikka porukalla keksiä muita keinoa. Ei aina heti henkeä pois.

Avainsanat: karhunpennut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2010 - 20:24

aivan samaa mieltä olen kanssasi. Mahdoton on aika mikä käytetään jo pelkästään ampumaradalla olemiseen.
Saati sitten kuukausia metsässä rämpimiseen jahdatessa hirvia ja nythän on niitä
karhunkaatolupiakin annettu vähän joka puolelle. Mutta eikös se EU ole sitä mieltä,
että tänne lisää susia ja karhuja, sittenhän sitä riistaa riittää tappamiseen.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus. Kyllä löytyy näköjään samalla lailla ajattelijoita.
Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2010 - 20:46

Tuntuu kamalta karhujen lahtaaminen,mutta totuus on kuitenkin,että karhun kynsissä on ihmisen henki hupa.Karhu tulee liian lähelle ihmistä ja asutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 21:40

Tuntuuhan tuo kamalalta...mutta karhut lisääntyvät jatkuvasti ihmis-asutusten lähelle..ja ovat ihmisille ja eläimille vaaraksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 22:09

Karhut eivät enää pysy metsässä, siksi tämä on välttämätön, mutta noita pentuja käy kyllä sääli, ruokaa niille toivoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 23:19

Ihmiset on itsekkäitä.Ne turvautuu siihen helpompaan ,päästä eroon koko eläimestä.Eläimellä ei ole sananvaltaa minkäänlaista.Se ei valita ,se kiittää varmasti hyvästä kohtelusta, mutta kuollut, mikä kuollut.Varmaan johtuu pelosta .Eikä haluta vaivaa eläimestä.Kaikki mikä osuu ihmiisen tielle on vainaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 09:54

Minuakin kummastutti miksi ne pennut piti tappaa.

Olisikohan tuo hysteria karhuja kohtaan jo mennyt liiallisuuksiin. Ennen elettiin luonnon kanssa sovussa ja sitä kunnioitettiin. Nyt ollaan herra ja hidalgo ja ihminen saa päättää paljonko mitäkin kantaa saa olla olemassa. Kainuulainen isoäitini sattui samaan marikkoon karhun kanssa, kysyin mitä teit, eikö pelottanut. Hän sanoi, että karhun kohdatessa täytyy välttää katsomasta silmiin ja pakittaa pois paikalta. Näin hän selvisi ehjin nahoin.

Meillä on mökkimaastossa paljon karhuja (yhtään en ole nähnyt) enkä vältä metsään menemistä sen takia, uskon, että viisaat eläimet pysyvät meistä murhanhaluisista ihmisistä kaukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 00:29

Samaa mieltä kanssasi, sääliksi käy pieniä ressukoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 20:56

Julmaahan tuo on, mutta kun karhut alkaa pyöriä pihapiireissä joissa on lapsia ja lemmikkejä, niin silloin on parempi näin.