Onko Prahan metro helppokäyttöinen ja selkeä ?

Avainsanat: praha tsekki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 10.09.2008 - 22:13

Olen ajellut vain muutaman kerran, muutaman pysäkinvälin, ei paljon kokemuksia, mutta en ainakaan muista mitään hankaluuksiakaan. Näin siitä on sanottu:

Prahan metro koostuu kolmesta linjasta, A-, B- ja C. Metro on selkeä, mutta kartta on hyvä olla mukana. Vaihtoasemat kannattaa katsoa tarkasti. Eräiden metroasemien yhteydessä on matkainfokeskuksia, joista voit ostaa aikatauluja, karttoja jne. Osa materiaalista on ilmaista. Matkainfokeskuksista voit ostaa myös yksittäisiä lippuja tai päivälippuja. Huomaa etenkin lentokentän matkainfokeskus (katso listaa alhaalla), josta voit ostaa jo tullessasi tarvittavat päivä- tai yksittäisliput!

Lisätty: 10.09.2008 - 22:14

1. Lippu tulee ostaa etukäteen ja se tulee leimata. Lippuja saa tietyiltä metroasemilta, matkatoimistoista, eräistä kioskeista ja tavarataloista. Voit käyttää sanoja tramvaj (raitiovaunu), metro tai autobus ja Praha. Ainakaan pienissä kioskeissa ei osata englantia. Lippu on lippu tšekiksi jizdenka tai lístek. Metrosasemilla on myös lippuautomaatteja. Yksittäinen vaihtoon oikeuttava lippu maksaa 12 korunaa eli alle puoli euroa. Vaihto-aika on 60 minuuttia. Ilman vaihto-oikeutta lippu maksaa 8 korunaa.

2. . Mikäli liikut vähänkin enemmän, hanki ehdottomasti kätevä päivälippu. Hinnat:
- 24 h. 70 korunaa - siis alle 2.5 euroa!
- 72 h eli kolme vuorokautta, 200 korunaa, noin 7 euroa
- 7 päivää 250 korunaa, eli hieman alle 9 euroa
Näitä lippuja saa Prahan virallisista matkainfopisteistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 23:51

Voisin jopa sanoa että helpompi kuin Helsingin metro ;) Selkeät kolme linjaa, merkitty karttaan eri väreillä. Siistimpää kuin täällä suomessa ja aina aikataulussa. Kannattaa kuitenkin maksaa matkustamisesta, tarkastajat aika aktiivisia. Liput halpoja ku saippua :D