Kun hankit jonkun uuden koneen tai laitteen, luetko aina heti sen käyttöohjeen?

Tänään keittiönkaappia siivotessani löysin astianpesukoneen käyttöohjeet edelleen tiukasti muovipussiin paketoituina. Ja tuo kone on meillä on tiskannut joaika monta vuotta.

Avainsanat: koneiden käyttöohjeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2010 - 21:50

kyllä se vanha vitsi pätee minunkin kohdallani, manuaaliin turvaudutaan vasta viimeisenä keinona kun oma keksiliäisyys on osoittautunut kertakaikkiaan riitämättömäksi

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2010 - 21:54

Kyllä olen tutustunut käyttöhjeisiin yleensä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2010 - 22:19

Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan. Eli kokeilen ensin, jos ei onnistu,sitten luen ohjeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 06:34

Yleensä jälkikäteen niihin tutustun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 08:52

Luen kyllä käyttöohjeet,niin sitten osaa varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 09:08

Valperi ehtikin tuon sanomaan varsin tyhjentävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 10:20

Kyllä sen verran täytyy käyttöohjeisiin tutustua jotta saa koneen käyntiin ja onko sellaista kiellettyä paikkaa mihin sitä ei saa sijoittaa..
Esim. ikkuna, lämpöpatterin läheisyyteen ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 11:08

Kyllä minä esineen esille otan, mutta sitten luen käyttöohjeen ja tutustun sen mukaan ja kokeilen jos
siinä on sellaisia nappuloita joista se esim. käyntiin lähtee. Tutkin ensin käyttöohjeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 11:09

Aivan liian huonosti.Monesti käytössä sitten tilttaa kun ei lue niitä tarpeeksi.Sehän se kaiken a ja o olisi .Ihan niinkuin ajokorttikin hankitaan.Mutta mikä siinä oikein on. Kun ei niin ei.Hakemalla hakee ohjekirjaa kun hätä tulee.Voi olla myöhäistäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 11:21

Ensin kokeillaan ja sitten vasta käyttöohje avataan. Nokian puhelinten käyttöohjeet on tehty insinööreille, eikä suosi tavallisia "Matti Meikäläisiä". Ei niistä tahdo apua olla. Pitäisi olla ATK-sanakirja käsitteiden selvittämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 11:33

Viimesks täälläkin sitä kattellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 12:00

Ehdottomasti luen ainakin sen pikaohjeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 18:52

Lähes poikkeuksetta luen käyttöohjeet ensin. Ei näin vanhana viitsi sekoilla...vaikka useimpien laitteiden kanssa on sinut lähes saman tien, kun on monenlainen tekniikka tullut tutuksi niin opintojen kuin töidenkin muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 18:55

En lue käyttöohjeita. Missä lie ovat. Astiakone on meilläkin pyörinyt vuosia, enkä muista ohjetta lukeneeni. Ollaan me naiset sitten viisaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2010 - 20:01

Kyllä luen. Ja tarkasti, että osaan opastaa tuota ukkokultaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2010 - 23:13

Toki toki. Sitten kun olen sen itse ensin kokeillut miten toimii.