Tietääkö joku miten tällainen pipo tehdään?

2.bp.blogspot.com/_SiW_X8ohY...oseup2.png

Kuvioita ei ole pakko tietenkään osata, mutta miten teen yksinkertaisen pipon joka on aika pitkulainen ja tupsu päässä?

Avainsanat: pipo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2010 - 15:01

riippuu langan paksuudesta mistä sen aiot neuloa/kutoa.
sekä myös puikkojen vahvuudesta ja myös siitä kudotko/neulotko pyöröpuikolla vai sukkapuikoilla.
->mittaa pääsi (tai jonkun muun) ympärys ja kerro se kahdella.
esim. 55cm x 2 = 110. tämä 110 on silmukka määrä joka sinun on luotava puikoille.
kudot/neulot oletetun pipon pituuden, kavennat joka puikolla jos sukkapuikoilla kudot,
jos taas pyöröpuikolla, sopivan välimatkan päässä teet kavennuksen.
kunnes lopetat kutomisen/neulomisen, päätät työn ja teet tupsun.

mutta jos et koskaan ole kutonut tai neulonut, et varmaan ymmärrä tästä ohjeesta yhtikäs mitään. laita hakumoottoriin haku, pipon kutominen.
(meilläpäin sanotahan jotta pipo kurotahan, johonakippäin se neulotahan.)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2010 - 17:53

Hieno pipo on ja onnistut sen noin hienon tekemään mestari olet.
Hyvä loppulause palisanterin ohjeessa. Sen mukahan vaan jonniinpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 18:45

Ehdottaisin että teet kuviot ompelemalla myöhemmin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 21:04

Palisanteri antoi hyvän selvän ohjeen...Nyt taidan minäkin alkaa kutomaan pipoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 22:40

Aika veikeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2010 - 23:01

Mene vaikka Novitan sivuille tai kirjastoon. Löydät varmasti ohjeita tuohonkin malliin.