Minkä ikäinen oli maailman vanhin olympialaisosallistuja v.1920 Mieshenkilö?

Avainsanat: vanhin kilpailija

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2010 - 00:38

Johan on teräsvaari.

Oscar Gomer Swahn (20. lokakuuta 1847 Tanum – 1. toukokuuta 1927 Tukholma) oli ruotsalainen kilpa-ampuja ja olympiavoittaja.

Vuoden 1908 olympialaisissa Oscar Swahn voitti kaksi kultamitalia hirviammunnan yksittäislaukauksissa (yksilö- ja joukkuekilpailussa) ja pronssia hirviammunnan kaksoislaukauksen yksilökilpailussa. Hän oli voittaessaan 60-vuotias, vain vuoden nuorempi kuin samoissa kisoissa vapaakiväärin 1000 jaardin ammunnan voittanut Joshua Millner.

Kysyjän kommentti

Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2010 - 21:42

Vanhin kisoihin osallistuja on ruotsalainen liki 73-vuotias ampuja Oscar Swan ja naisista 70-vuotias britti ratsastaja Loma Johnstone. Kultamitalin iäkkäimpänä on voittanut niin ikään Oscar Swan, liki 65-vuotiaana, ja naisista jousiampuja britti Sybil Newall, jonka ikä oli voittohekellä 58 vuotta 8 kuukautta ja yksi päivä.

Lähteet:
www.bulevardi.fi/blogit/matt...koisuudet/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 15:50

Taas viisastuin vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 19:06

1908 ruotsalainen Oscar Swahn voitti kaksi kultaa ja yhden pronssin 60-vuotiaana, kilpailee hirviammunnan yhden laukauksen ja kaksinkertaisen ampui tapahtumia.

He won gold and bronze in Stockholm four years later, and returned after the First World War to take silver at 72. Hän voitti kultaa ja pronssia Tukholmassa neljä vuotta myöhemmin, ja palasi sen jälkeen ensimmäisen maailmansodan ottaa hopeaa 72.
[...] [...]
Oscar Swahn is the oldest Olympic competitor having participated in the 1920 team contest at the age of 72 days and 280 days. Oscar Swahn on vanhin olympialaisten kilpailija on osallistunut 1920 joukkue kilpailu iässä 72 päivää ja 280 päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 21:26

Kyllä jotkut vahatkin ovat todella rautaisessa kunnossa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.09.2010 - 22:41

Miksi kysyä jos tietää.