Onko sellaista taskussa kuljetettavaa karhu hälytintä.Mikä säikyttää karhun pois jos tulee lähietäisyydelle.

Olen miettinyt joskus itsekseni.Se olisi hyvä varalla.metsissä kulkiessa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2010 - 20:35

Nyt pitäisi jonkun tehdä keksintö..että tälläsiä hälyyttimiä saisi..

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2010 - 12:24

En ole sellaisesta kuullut,mutta karhunkelloja on olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 14:06

Eipä ole sellisesta kuulunut. mistään karhu hälyttimestä, päinvastoin olen kuullut olla reagoimatta mitenkään.
Tiedä sitten jos paikalle sattuisi, halvaantuisiko sitä kerralla, vai huutaisi keuhkot pellolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 20:05

eipä taida mitään karhun-karkoittimia ollakkaan, voi olla jopa vaarallista ärsyttää niitä vielä lisää jollain "jänisräikällä" ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 21:17

Minkälainen ääni mahtaisi olla tehokkain karhun karkoitukseen? Minä ainakin pysyn mieluummin itse poissa alueilta, joissa mahdollisesti karhuja liikkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2010 - 10:07

En ole kuullut sellaisista mutta pidä itse kovaa ääntä metsässä kulkiessasi. Ja jos et itse polta, niin ota kamuksi sellainen joka polttaa. Karhut kavahtavat tupakan hajua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2010 - 12:19

taitaapi tuurilla tuo karhu haistaa sut ennenkuin edes tiedät sen lähellä olevan......
jaa -a. kaipa sellainen kohta keksitään jollei jo ole -ihmiset on kauheen panikoivia nykyään. on huono homma jos eksyy ihmisten ilmoille - toivotaan että tajuuvat pysyä metsissä jossa saavat rauhassa löntystää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 18:11

Muut härvelit

Härveleiden äiti, vimpaimien vimpain on tämä :

Veivaamalla ladattavat karhunpelotin, yhdestä kolmeen ledivaloa, radio ja kännykkälaturi!

Ekologista, järkevää!! Kuinka olen selvinnyt ilman tätä aiemmin??

tästä löytyy vempaimesta jopa kuvakin
www.duottar.net/varusteet.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2010 - 00:30

En ainakaan ole kuullut että tälläisiä olisi kehitteillä. Olisi hyvä vekotin, jos vain on markkinoilla. Ehkä hankkisinkin.