Nyt hyvät vinkit kehiin: Miten selvitä metsäreissusta ilman, että kotiintuliaisina on liuta hirvikärpäsiä?

Avainsanat: hirvikärpäset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2010 - 22:18

Joku vanha takki päälle jossa hyvä huppu.Suihkuta siihen takkiin jotain pahanhajuista suihketta.Tietysti piturit jalassa.Se voi olla ohvia ,partavettä jotain hajustetta tai hiuskiinnettä.Kunhan on ällön hajusta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2010 - 18:46

onneksi meillä täällä ei niitä kiusankappaleita ole ollut ainakaan vielä, mutta jos selaiseen paikkaan meen on minulla sellainen pusakka jossa saa naamankin peittoon hupunalle , sit tiukat pökät jalkaan ja yritän niin ne pitää erossa minusta , mutta ne ovat kyllä ärsyttäviä ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 19:03

hirvikärpäset kyllä kaivautuu aika tiukastakin hihansuusta tai kauluksesta tai huivinraosta.
onhan niitä hirvikärpäshuppareita koko pään suojalla, ja myös pelkkiä päänsuojia.

täällä mm. :
jom-hunter.reiru.net/puku.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 19:15

Olihan niitä jo 1980 luvullakin, mutta en minä niitä niin ihmeellisisä pitänyt. Täysputsaus vain, silti saattoi
vielä huomenissakin kamman kanssa tulla hirvikärpäsiä. Olin silloin ahkera marjastaja ja sienestäjä, sekä myöskin onkija, joten en ihan ulkona hommasta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 00:13

Ajankohtainen aihe, menen loppuviikosta katselemaan josko näkyisi sieniä. Tämä on varmaankin luuloa, mutta kun pistän päähäni punaisen huivini, ei kärpäsistä ole ollut haittaa. Huivi on vanhanaikaista liukasta materiaalia - liekö liian lipevä laskeutumiseen. En tiedä onko värillä väliä, mutta ainakin erotun riistasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2010 - 09:50

Laita sellainen hyttysverkkohattu päähäsi ja pidä huoli että resorit vaatteissa ovat tiukat. Silloin ne eivät pääse kulkeutumaan vaatteiden sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 18:07

Itse en suostu metsään menemään kun huomaan että noita otuksia on..
On muutaman kerran tullut koettua, ei kiitos.
Ne menevät hiuksiin hihansuista sisään ym..
Suosittelen vaihtamaan metsää..jossa noita otuksia ei ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 14:16

Jos metsään haluat mennä nyt, sä takuulla yllätyt......Hirvikärpäsiä on. Ja paljon.Suojaa vain koko kroppasi päästä varpaisiin.
Varmin tapa: älä mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 14:36

Toimii pomminvarmasti:

VÄRJÄÄ TUKKASI niin pää haisee hirvikärpästen mielestä pahalle ei tuu kimppuun- lisäksi punainen takki karkoittaa mokomat pörisijät matkoihinsa.:):)

Tämä on siis testattu JA TOIMII IHAN VARMANA!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 22:29

Näköjään kannattaa puteutua joulupukiksi..kun eivät hirvikärpäset tykkää punaisesta väristä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 23:29

Ei mitenkään, niitä on tänä vuonna runsaasti.