Oletko italialaisen keittiön ystävä? Mikä on suosikkisi?

Itse en osaa valita suosikkia, sillä niin äärettömän hyvää italialainen ruoka on. Puhumattakaan jäätelöstä. Jäätelö ei kuulu nykyiseen ruokavaliooni, mutta Italiassa sallin itselleni repsahduksen.

Avainsanat: italialainen ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2010 - 00:59

Roomassa mmssa tautisen hyvää tattirisottoa,Garda-järven rannalla vedenpäällä olevassa ravintolassa suussasulavaa merianturaa,huuhdottuna raikkaalla Veneton-seudun viinillä,keväällä tiristettyjä zucchininkukkia tai tiramisua,joka on joka trattoriassa oman makuistaan,kyllä olen italialaisen keittiön ystävä.

Kysyjän kommentti

Herahti ihan vesi kielelle kuvaamistasi herkuista. Näinhän se on, italialainen ruoka on paljon, paljon muutakin kuin pizzaa ja pastaa - vaikka hyviä nekin ovat. Tottahan se on, että ns. turistirysissä voit onnistua saamaan ala-arvoista sapuskaa, näinhän se on joka puolella maailmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 20:40

Eipä sen kummemmin ole italialainen sen parempaa, kuin joku muu. Huonoja kokemuksia Roomasta, mutta ehkä sattui vain huonot ravintolat sillä kertaa. En ole mikään himo pastan syöjä joten italialainen ei iske mitenkään erityisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 20:45

En ole erityisesti vain Italian ruokien ystävä vaan lähes kaikki Välimeren ruuat maistuvat. Tämän vuodenajan suosikkini on munakoiso-tomaattipaistos. Toki erilaiset pastat maistuvat aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 21:00

hyvää sieltäkin löytyy muttei nyt noin kokonaisuudessaan ole mitenkään ylivoimainen väittipä Berlusconi mitä tahansa ...

(maailman parhaan sieni-pizzan tosin olen saanut Roomassa, oli muuten tehty suomalaisista tateista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 21:18

Empa ole erikoisemmin. Kuvittelen sen olevan vain pizzaa ja pastaa, ei sovi vartalolleni.

Lähteet:
oma minä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 21:33

En minäkään erikoisemmin välitä pasta ruuista...pitsaa syön kun itse valmistan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 07:09

Juurihan tuota syö! Ei siellä muuta ole kuin frutti di mare pizza.
farm2.static.flickr.com/1239...64f391.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 08:45

En ole , syystä etten ensinnäkään voi syödä makaronia. Toki välimerellinen ruoka on suosikkiani eli käytän aika paljon kasviksia. Polentan olen oppinut italaisilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 09:35

Minä pidän pastasta. mutta kyllä pitza on hyvä italialainen ruoka myös jos haluaa nopeasti jotain haukattavaa.Mutta en suosi pitzaa kovin usein koska se lihottaa.Kaikki muut menettelee paitsi ei mitkään etanat tai osterit HYI OLKOON.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 16:17

Italialaisissa ruuissa on monta niin hyvää vaihtoehtoa etten millään voi nimetä yhtä niistä suosikikseni. Sama pätee kuitenkin myös monen muun maan ruokiin. Meillä täällä Suomessakin on monia, monia suussasulavan hyviä ruokaherkkuja. Italialaiset ruuat eivät siis ole mitenkään ainutlaatuisa verrattuna muiden maiden ruokiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2010 - 09:37

En ole käynyt italialaisissa ravintoloissa syömässä. En paikanpäällä enkä kotimaassakaan. Makaronilaatikko maistuu kyllä kun sen itse tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 21:03

Viimevuonna Sisiliassa, ja Pizzat Suomessa todella paljon paljon parempia... näin se on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2010 - 00:21

Kyllä italialainen ruoka minulle kelpaa.