Mikä on tehokkain tapa hävittää jättiukonputki pihamaalta?

Kyse siis siitä todella suuresta, koiranputkelta näyttävästä kasvista.

Avainsanat: jättiukonputken hävittäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 08:10

Valperi sen tuossa kertoikin.
Juurien kaivaminen ylös on tärkeää.Tänä kesänä"tappelin" sellaisten kanssa ja kädet oli viikon kuin tulessa vaikka oli hanskat.Siitä tulee rakkoja iholle ja aivan kuin palovammoja.Komea kasvi mutta muuten niin pirullinen varsinkin jos leviämään pääsee.Niitä näkee jo tienvarsillakin kun ovat pihoista leviämään lähteneet.

Kysyjän kommentti

Kiitos ohjeista - taistelu jättiukonputkea vastaan alkakoon!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.08.2010 - 19:46

Juuri pitää kaivaa noin 20 cm. syvyydeltä, ja kasvi hävittää polttamalla.

Jos kasveja on useampia, on ehkä helpompaa käyttää lehdille ruiskutettavia torjunta-aineita

Suuri kasvi pitää ensin kaataa, antaa versoa uudelleen ja myrkyttää sitten pienempänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 11:45

Ongelman olet kohdannut, mistä ei tahdo millään päästä eroon. Valperin neuvoa voit kokeilla, mutta epäonnistumisen mahdollisuuskin on. Ainakaan kukkimaan ei parane päästää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 22:03

Ei päästää ainakakaan kukkimaan...niittää poikki ja poltaa jättiukonputket.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 19:59

Ennen vaari vainaa kaivoi lapiolla juurakkoineen päivineen, kun meinasi kauniin syreenimajan vallata.
Nyt on vaari ja vajakin valokuvissa vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2010 - 12:10

Tuossa hieman virallista ohjetta:
www.jyvaskyla.fi/ykkonen/2008/0616

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 18:29

Tässä neuvo

dev.jva.fi/ykkonen/2010/0524