Onko se tuullut ennenkin?

ilmatieteenlaitos.fi/uutiset...16751.html

Avainsanat: mysrskytuhoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2010 - 10:56

Näköjään on.
Mitenköhän nykyrakennukset olisivat tuon myrskyn kestäneet? Paremmin vai huonommin? Veikkaan jälkimmäistä, ainakin vahinkojen rahallisessa arvossa mitattuna.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2010 - 13:38

Luonnonvoimat on jotain sellaista jolle ihminen ei mahda mitään. Saksalaiset yritti joskus 70-luvulla ottaa salaman energian talteen. Ne rakenti monta kilometriä pitkiä eristeitä, mutta joka kerta kun tömähti niin ne eristeet oli tohmuna. Sit ne viimein usko että se ei onnistu. No hölmöjähän me olemme kun istutamme lehmuksia ja pajuja katujen varsille. Pysyttäs pelkissä pensaskasveissa niin ei tulis niin paljon tuhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 15:12

Näköjään kovaa kyytiä ollut silloinkin. Johtuneeko tämä kaikki ilmaston lämpenemisestä, onkohan selvää selitystä. Näitä luonnonmullistuksia on nyt ollut juuri runsaasti, tuntuu aivan erikoiselta. eipä kait ne pienelle ihmiselle koskaan selviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 15:13

Aina myrsky tuhoja tekee oli miten vaa.Kyllähän pensaat ja puut kasvaisi vaikka ei istutettaisi.Myrsky on myrsky.Niitä tulee olemaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 17:43

Tuuli johtuu puiden heilumisesta. Todiste: Mitä enemmän puut heiluvat, sitä enemmän tuulee. Vaihtoehtoinen teoria väittää, että tuuli johtuu auringosta, mutta aurinko ei paista yöllä. Puut sen sijaan heiluvat. Eli puut ovat heiluneet aivan mahdottomasti tuommoisen rajun tuulen aikaansaamiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 17:58

No, niinpäs näyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 11:30

Onhan sitä näköjään tuuli tivertanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 22:22

No kuulinpa että täällä ilat viilenivät oikein roimasti Suomessa, itse todella nautin Turkin lämmöstä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 09:56

tuuli on sellainen ikuinen kulkuri, välillä silläkin menee lujaa ....