Taannoin kyseltiin kumpi oli ennen Sirkku vai Pulmu sokeri? Sirkku sahattu ja Pulmu puristettu. Olikohan se näin?

Lisätty: 30.08.2010 - 11:25

Sirkku oli ennen ja sahattiin. Purut käytettiin Pulmuun ja puristettiin.

Avainsanat: sokeri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2010 - 18:05

Sirkkua sahattu. Ompa tyttönen joutunut koville .Mutta kovahan se olikin.Selvisi kaikesta ja onnensa kukkuloilla taitaapi olla.Pulmu tytön tylleröinen, joka pojan kainalossa puristeltu.Siinä sitä liukeneepi ja tulee pehmeäksi.Ja onnellisena elee vielä tänä päivänäkin. Ovat hyvät kaverit siis ,sirkku ja pulmu.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2010 - 13:06

Sirkku oli mielest'ni ensin. Pulmu on suurempi ja nopeammin liukeneva palasokeri. Yhdellä Pulmu-palalla on painoa keskimäärin 3,5 g. Sekä Sirkku että Pulmu valmistetaan puristamalla ja lohkomalla. Pakkauskoko 750 g. Pulmu ilmeisesti sahataan lopupki. Molemmat valmistetaan kidesokerista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 15:09

Toppasokeria sitä ensin sokerisaksilla jyrsittiin, muistan hyvin, sitten tuli sirkku, kovempi laatu kesti
jonkun kerran imaista kahvia sen kanssa, jos sokeri laitetttin suuhun, Pulmu oli huvempaa, siis
herrasväen sokeria, liukesi suussa, ennenkö toista kahviryyppyä kerkesi ottamaan.
Ennenhän meillä ainakin sokeripala laitettiin suuhun ja sitten "tassilta" ryystetiin korvikekahvia ja myöhemin
oileata kaffeeta, No nyt tuli taas täysi kahvikupullinen sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 16:41

Toppasokeri oli ensin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 14:58

Eräs ystäväni kysyi kerran: "Mitä eroa on Katriinalla ja Pauliinalla?" No enpä tiennyt. Hän vastasi: "Katriinaa täytyy panna enemmän." Tämä taitaa olla joku samankaltainen mitätön kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2010 - 10:23

Meillä on aina käytetty Sirkku palasokeria niin kauan,kun mie muistan.Sitä on mukava laittaa suuhun,kun hörppii kahvia.Mieheni sanoo sitä mummosokeriksi.Toppa sokeria ei ole ollut minunaikanani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2010 - 11:47

Pulmua en ole nähnyt kaupassa aikoihin. Sirkku oli/on mielestäni parempaa, kun on kovempaa, eikä hömöä suuhun niin nopeasti. Tosin en juo kuin muutaman kerran vuodessa palan päältä - suusoksulla siis.

En siis vastannut kysymykseen... En tiedä kumpi oli ennemmin. Toppasokeri - olikos se sitä kolmiomaista, jossa ylin osa oli kaikkein kovinta? Alaosa oli sitä hömelöö, jota sai halvemmalla. Näin ainakin tarina kertoo (äiti ja mummo aikoinaan). Ja kumpi lienee puristettu tai muuten vain litistetty... Jaa, parempi olisi ollut lukea kyssärisi huolella ja olla sitten vastaamatta. En siis tiedä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2010 - 21:17

Pulmu-pala sulaa kahvikupin pohjalla paljon nopeammin kuin Sirkku-serkkunsa. Mutta pipsa10:n tavoin mietin, onkohan Pulmua vielä kaupoissa,en muista nähneeni aikoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 09:01

Sirkku oli ensin, se on varmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2010 - 21:09

Tuota sahattua mammavainaa pisti suuhunsa ja ryysti tassilta kahvetta päälle.
Minulle laittoi aina siihen kanferttitippoja kun olin kipeä. Siitä seurasi suorastaan ihmeparannus aina sen tropin jälkeen - niin oli kamalan makuista se kanfertti imeläkivestä huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 21:01

Ensin Sirkku sitten pulmu