mikä on kampe?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2008 - 16:24

kampe/kamppeet ainakin pienellä kirjoitettuna; (arkinen) vaate/vaatteet, ite käytän myös: kerää kamppees, kerään kamppeeni = tavarani, roinat, sun muut, tiiä häntä sitten, josko tätä tarkotit?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2008 - 16:17

en tiedä mitä haet sanalla kampe, mutta tuossa on yksi campe eli kampe. kampe on myös sukunimi.

A chthonic naispuolinen hirviö kreikkalaisessa mytologiassa, Campe tai Kampe ( "vino") oli asetettu Cronus huolehtiman että Hekatonkheires ja Cyclopes, tataari jälkeen Cronus vangittiin ne siellä, hän tappoi Zeus, kun hän pelastivat sen Cyclopes apua taistelussa kanssa että titaanit [1] Campe oli hän-lohikäärmeen kanssa naisen pää ja rinta ja scorpion-like häntää. Nonnus, Dionysiaca (18,23-264) antaa kaikkein laaditaan kuvaus häntä. [2] Joseph Eddy Fontenrose ehdottaa, että Nonnus Campe on kreikka refiguring, Tiamat ja että "hän on Echidna eri nimellä, kuten Nonnos osoittaa, kutsuen hänen Echidnaean Enyo, tunnistaa hänen snaky jalkojen kanssa Echidna's," ja "naisten vastapainon hänen typhon". [3] hänen sanakirja Hesykhios, Aleksandria (K.614) totesi, että runoilija Epicharmos oli vaatinut Campe yksi kētos, tai meri-hirviö

Lähteet:
kampe wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 16:44

Urbaani sanakirja vahvistaa jonin13 aprikoinnit:

kamppeet : vaatteet, tavarat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 17:16

savonpuolessa ne ovat vatteet ja pikku tavarat ,vie ne kamppeet pois, vie ne kamppeet johonkin roju kasaan, jopas siula on huonot kamppeet piälä, muutama lause

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 17:16

Turkulaisena en tunne sanaa,mutta täällä käytämme sanaa kamppeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2008 - 22:48

kamaahan se niinkuin jo monesti keroottu, esiintyy kyllä yleensä vain monikko muodossa (kamppeet)