Onko kotipaikkakunnallasi tai muuten lähistöllä vanhaa meijeriä?

yle.fi/alueet/oulu/2010/08/a...origin=rss

Lisätty: 26.08.2010 - 17:39

Meillä on Wanha Meijeri joka toimii kehitysvammaisten päiväkeskuksena.
www.ymparisto.fi/default.asp...;lan=fi#a5

Avainsanat: käyttöön uuteen meijeri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2010 - 21:33

kyllähän niitä vanhoja meijereitä uusiokäytössä on aika lähelläkin, mutta mainittakoon nyt yksi 150-vuotias jonka helsinkiläiset ovat kunostaneet (Fiskarsissa) uuteen elämään

umami.fi/vapaa-aika/news/slo...skarsissa/

tämä lienee sitä 'kierrätystä' sieltä järkevimmästä päästä

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2010 - 17:44

On meijeri, jossa edelleen valmistetaan sinihomejuustoa. Muuta varsinaista meijeritoimintaa siellä ei harjoiteta eli maitoautot eivät juuri täällä päin huristele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 17:54

Kyllä Keuruullakin on vanha meijeri, ei käytössä. en ole käynyt, mutta luullakseni siellä myydään jotain
maataloustyökaluja.

Lähteet:
oma havainto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 19:18

Onhan tuossa entinen meijerikiinteistö. Käytösta en tiedä mutta voskus syksyllä paseerattiin asiakkaan omenoista tuoremehua. Luumäellä iäkkäämpi mikäli eivät ole purkaneet pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 19:31

Meillä meijeri ottaa vastaan säkökojejätettä, purkavat ja korjailevat parempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 19:34

Onhan tuossa noi 20km päässä vanha meijeri..mikä ei ole enään toiminnassa..enkä tiedä missä käytössä nykyään on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 00:29

Entisen kotikylä keskustassa semmoinen pykättiin asunnoiksi.
Ihan onnistunut ratkaisu, kun vertaa nykyarkkitehtien luomuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 16:49

Kyllähän täällä näitä riittää. Ystävälläkin on meijeri kotinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2010 - 12:13

On. Tänä keväänä kunnostivat ranta-aluetta ja viime syksynä kunnostivat kattoa ja muuta systeemiä tuhopolton jälkeen. Luonnokivet ovat saaneet pintaansa spraymaalilla kirjoitettuja navanalussanoja. Alue on kaunis entisaikojen kombinaatti, mutta sitä ei ole hyödynnetty - ainaskaan vielä. Taitaapi olla sitä katoavaa kansanperinnettä kuiteskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2010 - 20:41

On lähistöllä sellainen. Joka viikonloppu näen sen kun menemme mökille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 21:57

Eipä taida olla..
olis kivaa maalaisromantiikkaa...