Onkos sinulla kuollut mummo kaapissa? (kreikkalaisten malliin)

Kreikka maksanut miljoonia euroja eläkkeitä kuolleille

"Viranomaisten eläketiedoissa oli 500 yli 110-vuotiasta kreikkalaista. Hiljattain kuitenkin paljastui, että heistä yli 300 onkin jo kuollut. "

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...=nl-260810

Avainsanat: kreikkalainen eläkehuijaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2010 - 14:50

Voi, voi, voi,oikein pitää päätä pyörittää kreikkalaisten menolle.Eikä ole mummoa eikä luurankoja kaapissani.Mutta:
"Ministeriö yrittää nyt laatia kattavaa rekisteriä eläkkeensaajista";toi yrittää pitäis olla alleviivattuna.Siitähän se riemu syntyy sukulaisille,kun kauan aikaa sitten kuolleen mummon eläkerahatulo ehtyy.

Kysyjän kommentti

aika kuvaavaa systeemille että voivat/kehtaavat sanoa "yritetään" ....
taitaa olla niitä paljon puhuttuja kulttuurieroja

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2010 - 15:30

Jaappanissa on myös kymmeniätuhansia yli 100 vuotiaita. Nyt tuli viime perjantaina reidiou uutisissa että ovat alkaneet kysellä perään. Eräs mieskin oli nostanut 18 vuotta sitten kuolleen isänsä eläkkeen. Ukko oli muumioituneena asunnossaan. Pojalla ei ollut varaa haudatata isäänsä joten mukava kun eläke juoksi pankkitilille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 15:36

Aika hyviä juttuja ,sillee hoidetaan kunnolla noita asiota. Kreikkahan sai kovat tuet muilta mailta kun oli rahat fini,fini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 17:16

No siitä se riemu nyt repeää, tarkistin huoneeni komerot, mutta kyllä faija ja mutsi, sekä oma mies
ovat tältä planeetalta poissa. Kävisivät nyt muidenkin maiden komeroita tyhjäämässä, ennenkö taas tuetaan jotain putoajaa. Eläkeläisiä ja nimenomaan tulevia eläkeläisiähän nämä jutut kirpaisevat..
Luin just lehdestä taulukon miten eläke putoaa vuosilujen mukaan Tänäänhän alkaa tv.ssä sarja Ihmisten puolue, mitähän se tarkoittaa? No se nähdään jos katson.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 17:28

Voi jee...ootas hetkinen...no ei löytynyt sitten mummon mummoakaan minun kaapeistani...villakoiria jokunen, mut niille ei varmaan saa eläkettä. Eipä tarvitse ihmetellä miksi Kreikan talous on pyllyllään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 17:45

Ei ole mummoa kaapissa ja kaapin allakin korkeintaan villakoiria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 19:37

Kyllä meidän mummot on ihan maan alla...ei kaapissa luuraa..Ilmankos Kreikka oli rahapulassa..kun kuoleille eläkettä maksavat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 12:07

Matti ja Teppo siitä lauloivat. Kaapin (kaiken) takana on nainen, joka ihanasti rakastaa...
Jos kulmakaapista saisi vielä eläkkeen? Sehän olisi aivan uskomatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 13:12

hulluja nuo kreikkalaiset.
mä toivoin kovin jotaan "aarretta" kun sahanpuruja seinistä otettiin - jos sieltä mummo olis löytyny ni varmaan kaivaisin sen pankkikirjankin vaikka kukkapenkistä esiin.
mutta eihän sieltä mitääne erityistä. kellariin oli kyllä jätetty laatikko jossa korurasiakin. vanhoja rintaneuloja ym. pitääkin käydä kultasepällä kysymässä onko niissä muuta ku kissankultaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 16:40

Ei ole mummoja, ei vaareja, ei anoppia, ei appiukkoja. Hävytöntä kansaa ovat Kreikkalaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 17:57

Mitähän seuraavaksi =o

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 09:00

Eipä taitaisi tuo suomessa onnistua... mitähän mättä siitä maasta seuraavaksi paljastuu....siellähän on käytössä tapa jonka mukaan henkilön kuollessa eläkettä maksetaan hänen lapsilleen mutta miten pitkään ja kuinka monessa sukupolvessa...??Ja täällä politikot vaahtovat että Kreikkan tätyy pelastaa meidän itsemme vuoksi!! Jotain ristiriitaa vai olenko liian vanhanaikainen. Koko maan voisi antaa kaatua.
Tai sitten Kreikkaan mennessä voisi siinä vaiheessa kun tavernassa laskun aiak tulee, kertoa: me ollaan jo maksettu, lähettäkää lasku edelleen maanne hallitukselle. (tänä vuonna 2 reissua sinne ja laskut maksoin kiltisti...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2010 - 20:40

Siksikö niille piti sitä rahaa lainatakin. Selvishän tuokin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 20:48

Suomessa todella hyvä tuo väestönlaskenta...
Muta jos mummoista puhutaan niin pitäistkös mun muuttaa kaappiin...