Ei kala syönnyt Pihlajavedellä.Vaikka oli luomu matoja koukussa.Onko syy kuumennetuissa vesissä.

Ruoka kalat paistoimme.Kala söi huonosti.Ei aikoihin noin huonoa saalista.Uimme ja saunoimme.Katseltiin Simpeleen keskustaa kun myrky oli näyttänyt voimansa .Marja-liisa ei nähty.

Avainsanat: jumppis hei se oli myrsky kiitti vaan..lukihäiriö saa aikaan kaikenlaista.mutta sori kuitenkin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2010 - 10:59

Ei ole kalastamisesta oikein tullut lähivesillä mitään. Ei madolla, eikä millään muullakaan. Airistolta kyllä saisi pohjaongella, mutta odotan parempaa aikaa. Vedet on lämpimiä. Kunhan hieman jäähtyvät, niin verkot vetehen mä lasken laulellen. Kuhaa tulee taas runsain määrin.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2010 - 22:04

Mitä on luomumadot? Mielestäni kaikki luonnossa kasvavia on, vai tekeekö joku niitä tehtaassa.
Mikähän "myrkky" nyt on voimansa näyttänyt? Parikkalassa ne piiat on ja siiat Simpeleellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 22:14

tässä linkki luomuista

www.luomulaituri.net/luomupo...omusta.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 22:51

Olisit ollut Keski-Suomen Pihlajavedellä ongella, minä 29.6.2010 voitin onkikilpailun siellä.
Kalaa tuli tavallisella vapaongella ja aito luomumato eli onkimato oli koukussa.
Eikä ole vale, ei edes kalavale. Jos osaisin laittaisin kuvan, mutta siihen ei taitoni riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 09:31

kaverilla on varma konsti saada riittävästi kalaa joka reissulla,

pistä reppuun lenkkimakkara varaevääksi, varmasti tulee saalista niin että lenkki kerkiää pilaantumaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 11:24

Mulla kans heräs kysymys,että mitä luomumadot????
Pikkasen kyllästynyt ilmaisuun luomu sitä ja luomu tätä,jos ne yhdistetään vielä luonnossa kasvavaan tai elävään elämään.Enontekiössä Näkkäläjärven Jounilla on tokka luomuporoja ja Lappajärven emännän ometassa on luomulehmiä ja pihassa käyskentelee lauma luomulampaita määkien luomumääintää ja näykkien luomuruohoa...
Voihan olla,että luomuvedet järvessä Pihlajavedellä ovat vielä liian lämpimät ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 19:28

Taitaa vedet olla niin lämpöisiä..että kalat uiskentelevat syvemmillä vesillä...Kiva jos saitte edes senverran..että saitte paistaa kalaa kumminkin..on se oma pyydysetty kala tosi maukasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 16:40

Luomumadoilla ei voi saada muuta kuin luomukalaa. Suomen järvissä ei kasva tietääkseni yhtään luomukalaa, kaikki ne ovat jalostuneet ympäristönsä ja kasvuolosuhteidensa mukaiseksi oikeiksi kaloiksi. Oikeilla madoilla voi saada ihan oikeetakin kalaa. Vältä ihmeessä sitä luomu-sanan käyttöä, sillä se liiallisesti käytettynä menettää merkitystään. Pistäppä onkeen ihan oikeita lieroja hyvän räkämöykyn kera, niin eiköhän ala taas ahven syömään. Joskus se ottaa hyvään vaappuunkin, kunhan et laita sellaista ahtisaaren kokoista.