Kärsiikö kukaan napsukainen veden vähyydestä?

Meille tulee kyllä vettä,mutta Ylämaalla asuva anoppini ei voi pestä pyykkiäkään,kun kaivossa on vesi vähissä.Toimme sunnuntaina hänen pyykkinsä meille ja minä maanantaina pesin ne meidän pesutuvassa ja sain ne kuivaksi kuivaus huoneessa.

Avainsanat: rakkaudesta anoppiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2010 - 17:28

Joskus kuus-seitsemän vuotta sitten loppu helmikuussa kaivosta vesi. Senjälkeen perkasin ja putsasin kaivon, ja nyt on toistaiseksi riittänyt ihan hyvin. Pohjavesitilanne on ympäristökeskuksen mittaustulosten mukaan nytkin suurinpiirtein keskiarvoilla, joten eiköhän enstalvikin mene ihan hyvin. Riippuu tietysti syksyn sademäärästä. En koskaan vaihtaisi tekopohjaveteen (vesilaitosten vesi), sillä oman kaivoni vesi on testien mukaan erinomaistakin parempaa. (ei nitraatteja, ei nitriitejä, ei rautaa eikä magnaania, kovuus alle 1, radon- ja arseeni on mittaamatta mutta niitä ei varmaankaan ole koska kaivo on vanha kivipuitekaivo joka ei ole yhteydessä suoraan peruskallioon). Toivottavasti vettä vielä syksyn mittaan sataisi tännekin Itä-Suomeen että riittäs karjatiloilla vesi läpi talven. Mistähän ne kaivonkatsojat oikein sen taitonsa ovat saaneet? Onko ne jotain poppaukkoja tai samaaneja joista ei oikein tavallinen tallaaja ymmärrä? Puhdasta ja raikasta vettä kaikille--myös sinne tulva-alueille.

Kysyjän kommentti

Viimetalvena saimme itsekkin kokea mitä on,kun ei vettä tule.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2010 - 21:07

Ei Kanta-Hämeessä vetestä ole puutetta. Ai ,Ai se on iso puute jos ei ole tai sähköä.Sen huomaa se jolta puuttuu .Vaikeutuu aika paljon kaikki.Ihanaa että nuoremmat auttaa vanhempia ja puutteessa olevia. Apu on tarpeen.Olen itse joskus kantanut kaiken veten ja käsin pessyt 5 hengen pyykit.Muistan kuinka aika kului siinä ja narut oli täynnä pestyjä pyykkejä,ristiin rastii. Eikä lapsena ollut kumpaakaan kun kaivokin puuttui mutta joki oli 500m päässä.Sillei ennen elettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 22:16

Hanasta tulee vettä, ei ole puutetta..
Huomenna ostan monia pulloja vettä ja juon janooni tuolla Turkin Kusadasissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 22:59

Eipä ole vedestä puutetta, hanasta tulee ainakin vielä. Se on ikävää veden puutekin, ei sitä muutoin kaupunkilainen huomaakaan, mutta jos vesi tai sanotaan sähkökin on tunnin poissa, niin jo paljon on meillä piruja nurkissa.

Lisätty: 25.08.2010 - 23:02

Kiitos kissaäidille avusta, jolla hän auttoi lähimmäistään hädässä. Meitä lähimmäisiä pitäisi olla paljon enemmän.

Lisätty: 25.08.2010 - 23:02

Kiitos kissaäidille avusta, jolla hän auttoi lähimmäistään hädässä. Meitä lähimmäisiä pitäisi olla paljon enemmän.Tämä toinen on liikaa, en saa pois millään sitä, mutta kiitostahan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 00:41

täällä kun raanan kiertää auki niin vettä lorisee, lorisee niin pitkään kuin sitä Päijänteessä piisaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 07:29

Raanasta tulee, kun kääntää. Ei ole vedestä ollut puutetta, mutta kurjaa se olisi jos oisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 10:33

Oli meilläkin aikonaan oman kaivon vesi, joka aina tuppasi loppumaan. Mutta nykyisin riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 11:10

Vettä piisaa kunhan ei Aurajoesta lopu. Laatu on melko vaihtelevaa, jota en yhtään ihmettele kun tuota jokea katselen.
Onneksi on ollut vettä myös tarpeeksi veneen alla kalareissuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 12:05

Vettä Helsingissä tulee hyvästä kaivosta, sen kun hanan aukaisee niin johan vettä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 12:57

enemmänkin veden runsaudesta, nääs sataa mennen tullen.
mutta kraanasta tulee niinku ennekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 13:59

Oras antaa hyväää Hgin vettä,onneksi tänään kuiva päivä yläkerran vedestä.Hieno homma,että autat anoppiasi,onko se laupeuden töitä,en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 19:47

Vedet on hyvin riitänyt kasteluvedet kaivosta...ja saanut tosi paljon kastella kavimaata ja kukkasia..
Hanasta tulee käyttövesi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 21:03

Kiltisti toimittu, kissaäiti anoppia kohtaan. Meilläpäin ei ilmeisesti vielä ole ihmisten kaivot onneksi kuivuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2010 - 20:26

Ei ole ollut vedestä pulaa, taivaalta on tullut saaveihin ihan riittävästi koko kesän tarpeisiin.