Mikä on onnenpussi? Mitä se tuo sinulle mieleen.

Avainsanat: onnenpussi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2010 - 19:44

Mummon tuoma lahjapussi?

" ONNENMUMMO

Onnenmummo selässänsä
onnenpussin kantaa.
Mielellään se Sinullekin
onnenlahjat antaa.
Päiviä niin hyviä
ja onnenpussukoita,
niitäpä ei tavalliset
lahjat koskaan voita.

Onnenpussin avaat
sieltä löydät hyväämieltä,
hymynaamaa, ilontuojaa
pelkästään saat sieltä.
Hiukan myöskin makeaa
mi maistuu hunajalta,
mansikoita, kukkia,
ne tuoksuu ihanalta.

Onnea mummo toivottaa
nyt koko vuoden verran.
Kun on vuosi kulunut,
hän saapuvi taas kerran.
Taas uudet lahjat ihanat
sinulle hän antaa
Näin sinut lapsuusvuosista,
nuoruutehen kantaa "

Lähteet:
oivapenna.vuodatus.net/blog/2604132

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.08.2010 - 19:38

sellainen sisäinen pussukka josta virtaa onnentunnetta säännöllisin väliajoin... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 20:02

Haaveilen sellaisesta onnenpusssista, joka antaisi minulle joka kuukausi edeltäpäin seuraavan kuukauden terveyden lahjan. Aivan kuin eläkekin tulee etukäteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 21:00

Onnenpussista olen kuullut joskus, että siinä on hyvän tuulen runoja (eräs mummo teki sellaisia lapsenlapsilleen) pidetään kuin joulukalenteria..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 11:03

Kiinalaisten keksintöä,punainen silkkipussi,jossa "luckycookies".Keksejä,joiden päällipaperissä onnellisuusrunoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 13:25

siellä on vaikka mitä! mikä tahansa tekee sut onnelliseksi, löytyy sieltä.
pieni, kulkee mukana mutta tarpeeksi suuri vaikka koko maapallon säilyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2010 - 19:22

Pistitpä pahan. Mieleeni tulee lähinnä kohtu josta odotetaan perheenlisäyksen saapuvan millä hetkellä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 22:56

kiinalaisilla on omansa kuten Pate jo kertoikin,

aika monella alkuperäiskansalla on myös vastaava (yleensä kaulassa roikutettava) jossa pidetään jotain pahalta suojelevia ja hyvää onnea tuottavia taikakaluja, esimerkiksi suden tai karhun hampaita, kotkan kynsiä ja vastaavaa krääsää ....