Helikopteri vie siivoojia Käsivarren tuntureille?

Joko napsut on menossa tuntureita siivoamaan?
www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....08/1174709

Lisätty: 31.08.2010 - 08:09

Metsähallitus kulettaa "luonnon ystävien jäljiltä" tunturiin jäänyttä moskaa säkittämään. Kyllä ne roskasäkit tulee talvella hallituksen moottorireessä pois. Hangen alta on huono löytää roskia.

Avainsanat: "paskat" pois puunjuurelta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2010 - 08:11

Mikään paikka ei näköjään säästy roskaamiselta nykyään. Luontoa ja helikoptereilla pörrääjiä en oikein osaa yhdistää toisiinsa, olen kuvitellut että tunturiin menevät vain vaeltajat jotka liikkuvat omilla jaloillaan. Harhakuvitelmia siis.

Kysyjän kommentti

On se kumma kun säilyke- ym kaljapurkit jaksetaan kantaa täytenä tunturiin muttei tyhjänä pios?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.08.2010 - 08:18

Kaikkialla todella roskataan.
Eikö ennen muinoin kaikki vaeltajat olleet luontoystävällistä ja siivoa sakkia, ainakin mitä muista erämökeistä? ( siivottiin aina jälkemme ennen lähtöä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 08:31

Hienoa, että paikkoja siivotaan. Huonoa sen sijaan se, että kyseinen operaatio yleensä piti käynnistää. Ovat ajat todella muuttuneet menneistä, niin tuntureilla kuin kaupungeissakin. Sääli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 11:58

Voi pyssyt ja puukuulat,kaikkea sitä kuulee,mutta roskaaminen on tätä päivää,ikäväv kjyllä.Toffe,niin tehtiinkin,sillä jo appelsiini kuoret olivat tunturin laella pahannäköinen väriläiskä.Pitäisikö Lapin erämaavaelluksia jotenkin rajoittaa tai vartijat mukaan muistuttamaan roskien keräämisestä mukaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 14:59

Tässä yksi napsulainen joka menee Lappiin ja tuntureillekin, mutta ei siivoamaan vaan tekemään jotain muuta. Vaeltaessani minun jäljiltä ei ole jäänyt eikä tule jäämään roskan roskaa. Olipas ikävä uutinen tuo. Kuulin sen jo aamulla ja luulin kuulleeni väärin. Voi meitä millaista "roskasakkia" olemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 18:12

ihmisen tyhmyys ja piittaamattomuus johtaa ekologisesti järjettömiin korjausliikkeisiin, niinkuin tässäkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 19:06

Voi pyhä sylvi, tässä taas nähdään että roskaus ei kannata. Roskaamisesta pitäisi kirjoittaa suuri sakkolappu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 20:39

Niin se on näköjään, ettei se "roska päivässä" tehoa Lapinkaan metsiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 08:15

En sinne mene siivoamaan,kun en siellä sotkekaan.Pitäisi jokaiselle olla selvää,että jätteet kuljetetaan pois,mutta ihminen on paskasin olento maanpäällä,sen huomaa ihan näissä lähimetsissäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 11:51

pitänee käyttää nykytekniikkaa. sata vuotta sitten sinne olisi hiihdetty tai porolla ajeltu.
näin se menee. toisaalta - sata vuotta sitten sinne ei olis jääny mitään......