Minä nyt kysyn mieheni työhistorian mukaisesti, hän aloitti työnteon 15 v, opiskeli työn ohella omalla rahalla ja ura on nyt 42 v

Kestänyt, ja tuli pieni kaulavaltimon infarkti heinäkuussa, oli muutaman päivän sairaalassa ja moitteita ruokavaliosta , kolesteroli arvo 5,2 ja pientä plakkia valtimoissa ja terve hyväkuntoinen mies, paranee kunhan syö kolesterolia alentavia lääkkeitä ja jatkaa työuraansa, vielä 8 vuotta, eli onko ihmisten pakko tehdä työtä vaikka viimeiset vuodet sairaana, lainsäädännön mukaan mieheni joutuu tekemään 50 vuotta työtä että on saanut elää tässä vapaassa Suomessa, työ on raskasta ruumiillisesti.

Lisätty: 23.08.2010 - 15:17

Tarkoitan että on suorittanut kunnon ja hyvän kansalaisen velvollisuudet, pakko on vain kuolla.

Avainsanat: loppuun rasitetut työläiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2010 - 18:12

Ei muuta kuin sähköpostia Eduskuntaan, kun ovat tuota eläkeikää nostamassa, niin saavat myös kansalaisen mielipiteen asiasta...
Itse olen kielteinen eläkeiän nostosta..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2010 - 15:01

mikään laki suomessa ei pakota töitä tekemään,se on vapaehtoista.

Lisätty: 24.08.2010 - 09:17

14v minä aloitin palkallisen työnteon mutta eläke alkoi karttua vasta kun oli täyttänyt 24v,eli ensimmäinen 10v oli täysin eläkekertymän kannalta turhaa mutta olen nyt onneksi eläkkeellä

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 23:48

Minä aloitin 14v työnteon ja pääsin 64v eläkkeelle, tosin jouduin olemaan 8 vuotta vähillä töillä kun tuli 90-luvun alkuun Suomi rakennettua valmiiksi. Eläke ei myöskään sinä aikana karttunut.
Ollaan Me hyviä pelinappuloita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 08:25

Todella moni on aloittanut noni nuorena ja tehnyt pitkän päivätyön. En keksi mitä vikaa siinä on. Työnteko ei ole pakollista suinkaan. Ei tarvitse kun vähän katsella ympärilleen, sen näkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 18:34

Jos halutaan, että ihmiset olisivat töissä vanhemmiksi, pitäisi kiinnittää huomiota työoloihin ja johtamiseen. En tiedä mistä nykyiset opit on ongittu, mutta huonosti käy pitkällä tähtäimellä. Mitä järkeä on pitää nuoriso työttöminä ja vanhoista otetaan kaikki irti - sekö, etteivät ehdi eläkettä nauttimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 16:01

Riippuu lääkäreistä,ei ketään pakoteta.Meillä jäi sairauseläkkeelle 43 vuotiaana,koska oli pakko ja ei ollut mitään eläkkeen haku rumbaa.