Kaikille tiedoksi jos metsään olet menossa siellä ennätysmäärät hirvikärpäsiä.

Itse katsastin metsän ja saimme lauman hirvikärpäsiä kimppuumme. Päätin että menen vasta kun ilmat viilenee.Niitä ei ole koskaan ollut noin kamalasti.Eläin parat tuli mieleen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2010 - 20:53

Nuorin poikani tuli just illal käymää, olivat tuttavan mökilla Savitaipaleen suunnal perheineen, ja hirvikärpäsii olivat hiuksist nyppineet kymmenii, samoin oli punkkei tarttunu ihoon, onneks oli punkkipihdit matkassa ja saivat pois, mut sanoin et seuraavat nyt ko. kohtia, ettei tuu punasta ihottumaa ympärille, sillon on se myrkyllinen punkki päässy iskemään, kohtahan täs saa mennä sukelluspuvussa metikköön käyskenteleen:)

Lähteet:
kuulopuhetta;)

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2010 - 09:23

täällä ei vielä kasapäin niitä inhokkeja. muutaman kerran olen metsässä käynyt sieniä ja mustikoita poimimassa. yleensä kyllä kimppuuni hyökkäävät ja paksuun hiuspehkooni maastoutuvat, vaikka olisi mikälaiset suojaukset. littanaksi itsensä laittavat ja ryömivät vaikka kuinka tiukasta huivin rakosesta tai hihansuusta. hupullista naamasuojallista hirvikärpässuojatakkia en ole vielä kokeillut, liekö siitä jotain apua, ainakin kuuma luulisi tulevan vaikka onkin verkkotakki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 09:47

täällä meitin metsissä ei kylläkään ole noita ötököitä vielä kertaakaan ollut , mutta ei ole hirviäkään .. ostin kyllä sellaisen paidan, jos tulee niin on sitten valmiina takki, jossa huppu niin että koko pää peittyy ja naama ...tuon kyllä ostin jo tuonne maalle , jossa sit onkin jos mitä ötökkää ihmissii syömässä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 12:42

Juu kiitos varoituksesta, metsään mennään vasta matkamme jälkeen..
Kun ilmat viilenevät, nuo otukset eivät ole kivaa seuraa vielä hyttyset kestää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 13:15

Eipä pidä tietosi paikkaansa hivikärpästen ennätysmäisistä määristä metsissä ainakaan omalla asuinseudullani. Onneksi näin, sillä ne jo mitkä on todella ikäviä seuralaisia metsäreisuilla, eikä niden vähemmän hurmaavista lähentelyistä tahdo päästä eroon muulloinkaan, ei edes runsaan vedenkäytön avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 15:36

Niitä mokomia on todella paljon ja veikkaan, että taas täälläkin ja sen vuoksi en metsään mene näinä aikoina. Odotan kylmää keliä tänne. Viikon päästä olen jo metsässä, mutta Lapissa ja siellä ei tietääkseni vielä ole hirvikärpäsiä. Hirvikärpäset ovat maailman inhottavimpia otuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 21:03

Minä en ole enää vuosikausiin suostunut loppukesällä ja alkusyksyllä metsään jalallani astumaan, koska inhoan hirvikärpäsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 22:25

jos vapaata on niin sitten vesille, ei paljoa kärpäset päässä pörrää ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 20:36

Mennään myöhemmällä, tai palkkaan taskurahan toivossa lapsen lapseni puolukoita noukkimaan.