Onko sinulla kaktuksia, jos on muistatko minkä nimisiä? Ja miten hoidat niitä.

Avainsanat: kaktukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2010 - 22:41

Mulla on isot käärmekaktukset ,joulukaktus saavissa,ollut lehtikaktusksia isoja,,vanhojapoikia. Kaikki kukkinut aina hyvin ja pajon.En mitään erikoista hoitoa ole antanut .Mutta talvisin olleet alakerrassa siinä viileää 15+Sitten kesäksi pihalle ja sit ne alkaa kukkiiin.Lannoitan ja kastelen. Siivoon kuivat pois.Näissä kaikissa isot punaiset tai kerman vaaleat kukkaset.Lisääntyy pistokkaista tai pallo poikasista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2010 - 19:55

pari kaktustakin tuossa olkkarin ikkunalla kököttää, sadekausi niillä on tosi harvoin, hyvinvoivia ovat, mutta nimistä ei aavistustakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 20:45

oli aikanaan sellainen nimeltään 'vanhapoika',
ei sitä tarvinnut hoidella, tuli toimeen kun sai olla rauhassa ja joskus vähän vettä ...

- mutta sitten tuli eukko ja tappoi sen hellyydellään -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 22:17

Oli monia vuosia sitten monia kaktuksia, nimiä en enää muista..
Sitten tui perheeseemme kissa ja sen jälkeen kukat saivat kyytiä! (jopa kaktukset)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2010 - 00:34

Mehikasveja pihalla ns.kivikkopuutarhassa,eikö nekin ole jonkunmoisia kaktuksia?Aikoinaan oli kotonakin,mutta onnistuin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2010 - 08:34

Pari löytyy. Joulukaktus joka ulkoilee vielä ennen sisälle muuttoaan ja sitten tuo jonka oksat ovat, kuin pätkiä...nimeä en muista. Ai niin. On vielä kolmaskin ja se on Opuntia. Eräs mummukka antoi sen minulle kiitokseksi hyvästä hoidosta...siis mummon hoidosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2010 - 21:07

Joo vanhapoika on huioleton kun varoo piikkejä.2-3 ertaa vuodessa vettä reilusti ja sitten antaa olla, hyvällä tuutrlla saatta jopa tehdä kauniin kukan. valoisa paikka ja kuumuutta ei pelkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 00:19

Ainoa on joulukaktus, joka kukkiii hyvin kauniisti, kun se pitää kesän hyvin viileässä paikassa.
melkein kuin ennnen vanhaan pelargoniat maakuopassa perunoiden kanssa,Tuttavani vie minun pelargoniani ja kaktuksen maakuoppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 10:03

On minulla kultasiili kaktus ja toinen jonka nimeä en muista.Joskus minulla on myös ollut vanhapoika mutta se kuoli oli jäänyt vain pelkät kuoret jäljelle.