Mitä mieltä,nuoria työttömänä ja eläkeikää suunnitellaan ylöspäin?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...7_uu.shtml

Avainsanat: eläkeikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2010 - 11:02

Ihmisten elinikä on noussut. Miten saada nuoret kiinnostumaan työnteosta. Käytännön kautta tiedän osan, aika suuren osan, käyttäytymisen, vaatimukset yms. tullessaan töihin .... surullista. Kaikki edut pitää saada ja heti, suuri palkka mutta se toinen puoli onkin sitten jo ihan toinen juttu. Työaikaakaan ei tarvitse noudattaa eli jos tulee joku hetki jolloin ei työtehtäviä satu olemaan, voi lähteä kotiin kesken päivän!!! Ajatarkkailulaitetta ei osalla ole ja se mahdollista "karkaamsien".
Tämä on yksi näkökulma asiaan.
Eläkkeenmaksajia tulee entistä vähemmän juuri syystä etteivät nuoret halua töihin.

Kysyjän kommentti

Pulmallista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2010 - 09:41

Eipä paljon naurata tuollaiset kaavailut.
Tähän vain on tultu. Enää ei raksoilla ja tehtaissa ole niin suuria väkijoukkoja töissä kuin muutama vuosikymmen sitten, vaan väki on supistettu minimiin, eikä töitä tahdo löytyä pienillekään ikäluokille ja saman aikaisesti suuret ikäluokat alkavat jo olla eläkkeellä, jotka jonkun täytyy maksaa.
Terveydenhuolto on niin kehittynyt, että eläkkeellä ehditään olla kymmeniä vuosia ennen kuin noutaja tulee.
Tähän ei ole helppoa ratkaisua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 15:32

Ei mitään järkeä, harvempi on siinäiässä enää työkykyinen ja eläkepäivät jää mahdollisesti aika vähiin ellei menehdy työn ääreen. Nuoret taas tympään tyy opintovelkoineen jaa aamun syleskelee kattoon ja illa väistelee niitä. Tulevaisuuden rakentaminen on täyttä utopiaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 16:45

Ihmisten elinikä on noussut ja ihan hyvä asia pitää sekä varttuneet että nuoret työelämässä.
Ei ole suunniteltu nuorten pitämistä pois työelämästä
vaan entistä nuorempina töihin, niin oli selkeä viesti ja tavoite.
Tämä koskee siis terveitä ihmisiä.
Kun suuret ikäluokat lähtevät eläkkeelle nuorena, kuka ne työt tekee jos nuoremmilla ei ole kinnostusta työhön eivätkä ole saaneet siihen harjaannusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 18:47

Kyllä eläkeiässä pitää saada myös nauttia, missään nimessä ei eläkeikää saa nostaa (pitääkö työtä tehdä siihen asti kunnes ei elämästä pysty enää nauttimaan, voipi jopa kuolla ennen eläkkeelle pääsyä).
Ja nuoret tarvitsevat nuo työpaikat, jotka eläkkeelle siirtyvät vapauttavat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 18:59

Ei mitään järkeä, ihmisen elämässä pitää olla muutakin kuin työntekoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 22:57

Ne suunnittelee nostavansa eläkeikää noin 3 vuodella ylöspäin.Nostais samalla elinikääkin ihmisille,jotta kerkiäisi nauttimaan eläkkeellä ollessaankin.Siinä pitäisi tehdä vapaehtoisuus valinta ,55v.-65v.Jokainen vapaasti valitsee sen tien mikä kullekkin sopii parhaiten..Sillä saataisiin parempia tuloksia. Nuorille vakinaiset työpaikat.Sellanen palkka että tulee toimeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 16:52

Vois antaa ainakin mahdollissuden olla töissä pitempään kuin 68v. esim vapaaehtoisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 10:03

Voipi kohta olla, että nuoret eivät lähdekään töihin, kun vanhat eivät väisty työpaikaltaan ja nuoret ovat tottuneeet saamaan rahan vain oleskelemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 18:40

En ole enää aikoihin ymmärtänyt Suomen työllisyyspolitiikkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 15:54

Tiedän paljon niitä jotka ovat jo eläkkeellä,mutta tulevat töihin,koska kahmivat lisää omaisuutta esim,asuntoauto on hankittu ja ulkomaille pitää päästä.Ei ole siis mitään häpeää näillä.