Pieneneekö se tosiaan ja millä ne sen mittaa...???

Kuu...

Lisätty: 20.08.2010 - 19:49

Niin,kuuntelin radiosta,että kuu on pienentynyt 800 milj.vuoden aikana jonkin verran tiedemiesten Tutkimusten mukaan...?

Avainsanat: avaruus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2010 - 15:43

Mihinpä se siintä pinenis mikäli ei jostain syystä puristu kasaan. Muuten täyskuuta ei enää ole kun sieltä on tuotu osia maahan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2010 - 17:39

näkökentässämme kyllä,muusta en tiedä ..

www.sarkanniemi.fi/akatemiat...unvaih.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 18:43

Tällä iällä kaikki mitä kattoo tuntuu olevan pienempää kuin ennen. Mittaustuloksista ja -tavoista en tiedä. Mietinkin tässä, miksi olen työpisteeseeni laittanut iskulauseen; Mitä suurempi, sen parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 19:39

Kyllähän se taitaa pienentyä kun ihminen vanhenee. Kaikki oli niin suurta ja mahtavaa kun katsoin lapsen silmin. Nyt samat paikat näytää pieneltä. Ai noin pieni alueko se olikin, kun katrselee tänään samaa.Välillä illalla kun kuu on oiken kokonainen ja appelsiinin tumma sävyinen. On se maasta katsottuna aika mollukka. En ole huomannut sen pienentynee. Niitä kauniimpia katsottavia .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 22:42

Enpä tuota oikein tiiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 08:01

Kaipa tuo on totta, mutta kun katsoo taivaalle niin ei sitä pieni ihmissilmä erota...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2010 - 12:29

enpäs uskalla mennä vastaankaan panemaan noin isoon väitteeseen .. jot uskottava se on ..mut kuulin tuos radios hyvän jutun, kun Jari Tervoa haastateltiin , niin hän kertoi , miten oli joskus aikoinan iso juttu tuo kuuhun laskeutuminen ja naapurin talkkarin pojan kans siitä sit keskustelivat , sihen toinen tokas " et oispas sit edes täyskuu ois paljon helpompaa sinne laskeutua " johon Jari vastas ," et oletpa sä viisas , mistä tuollainen tulikin mieleesi , niihän se ois" .. :) jotta toivottavasti ei tuo kuu nyt paljoa pinemmäksi menis ... ois sit helpompi laskeutua sinne.. , jos vaikka noita kuulentoja alkais oleen vaikka isoissakin määrissä sinne suuntaan :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 10:06

Kyllä se pieneni, minulla pieneni 10 vuotta sitten 50 %. En ole kuulennollekaan uskaltanut lähteä, jos se
moduuli laskeutuisikin sille kuun näkymättömälle pinnalle.