Välittääkö ihmiset toisistaan kuten väittävät? Voiko keneenkään luottaa?

kantapään kautta opittua,että se kaikista mukavinkin on oikeasti petturi.En tarkoita miessukupuolta vaan yleensä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2010 - 10:13

Olen minä kohdallani huomannut nyt kun muutin sieltä Helsingin suuresta kaupungistä tänne
pieneen maaseutukotikaupunkiini, niin ihmiset ovat lähentyneet minua ja minunkin uskoni ihmiseen on
kasvanut.Elämänpiirikin on pienentynyt tavallaan, paljon on poismenneitä, mutta uusi nuori sukupolvi
näytää uskovan vielä mummoon ja minä piolestani uskon, että heistä kasvaa kunnollisia ja tehtävänsä
täyttäviä henkilöitä. Silloin meillä on hyvä kaikilla ollan keskenämme.

Kysyjän kommentti

Ihmiset ovat avoimempia mitä pohjosempaan mennään.Ainakin minulla on tämä käsitys.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2010 - 16:06

No pettureitakin tietty on, mut ite uskon ihmiseen ja välitän kunnes toisin todistavat, ja ehkä viel senkin jälkeen yritän....ja kaikkien meitin tää, kuten sanoit on kantapään kautta opittava, mutta on ihka oikeesti olemassa aitoja ja luotettavia ja ihania ihmisiä, jotka todella välittävät, niin naisissa kuin miehissäkin, harmi, jos sulle on osunu kohdalle nuo petturit, mut älä silti menetä luottamustas ja uskoa ihmisiin:)

Lähteet:
yli 50 vuoden elämäntaival:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 16:32

Täytyy silti yrittää uskoa ihmiseen vaikka monenlaista on koettu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 19:44

Usko jos katoo ei ole toivoa.Kyllä minä uskon ihmiseen.Tietyllä varauksella .Itselläni on enemmän hyvää kun honoja kokemuksia. Tietysti sellaiset ihmiset jotka liikkuu paljon kokee kaikenlaista.Siitä huolimatta ihminen ottaa opiksi erehdyksistä. Ei elämä ole musta valkoista vaikka se on ihanaa ja välillä vähemmän ihanaa.Sellaista sen elämän täytyy ollakkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 19:49

Minun mielestä voisi jopa sanoa, että välittäminen ja luottaminen menee joidenkin ihmisten kanssa ihan eri kastiin.

Se, että voi luottaa, että ihminen tekee jonkin asian, ei kerro luottamuksellista tietoa eteenpäin on sitä luottamista.

Välittää voi niin monella tavalla. Siinä on eri aspekteja eri ihmisten suhteen. Onko välittämisessä tunnetta aina mukana vai vain se rutiini, johon on itse kasvanut. Tunteiden mukana se välittämisen määrä ja tavat kertautuvat, mielestäni.

Jokainen voi mielessään miettiä, olenko luottamuksen arvoinen. Välitänkö lähimmäisistäni. Miten teoillani ja ajatuksillani todennan sen. Vaikeita kysymyksiä. Omalta kohdalta ja sekin miten arvostan tai arvotan lähipiiriä noiden vaikeiden kysymysten ja arvomaailman perusteella.

Tuntuu kuitenkin siltä, että se välittäminen tulisi aloittaa omasta itsestään, että kykenisi välittämään myös kanssaihmisistään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 22:24

Joillain on tapana valittaa vaikka mistä asiasta ja etsiä valittamisen aiheita. Luonnekysymys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 22:44

Meitä ihmisluontoja on monenlaisia. Autan apua tarvitsevaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 07:51

Maailmaan mahtuuniin monen monta tossunkuluttajaa..
Ja joskus törmää petolliseenkin ihmiseen, niin silloin saattaa oma sydän musertua, mutta muista élämänkolhut satuttaa mutta ne myös vahvistaa. Ei saa kumminkaan kovaksi tulla..

Kyllä helpottaa jossain vaiheesa, itke jos itkettää, sanotaanhan että sateen jälkeen paistaa aurinko!