Onko teillä tapana viettää "kesän päättäjäisiä" tai muita vastaavia pippaloita?

Meillä on joka syksy elo-syyskuun vaihteessa taloyhtiön grillijuhlat, joihin porukalla laitamme syötävät ja juotavat ja vietämme aikaa yhdessä pimenevässä illassa.

Avainsanat: kesän päätösjuhlat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2010 - 13:42

No johan sattu sopivaan kohtaan tää kyssäri, juups on meitil "tytöil" näin elokuun puoles välis tapana pitää rapukkekkerit meitin möksäl, välillä rapujen kera välillä ilman rapuja, tänään piti lähtee mut yks tyttösist tulossa vasta tänään Suomeen, niin suosiolla siirsimme lähdön varhaiseen huomisaamuun... äsken kävin ostelemas kotimaista lammasta ja teen kaalikeiton jo tääl kaupungis valmiiks, sitten mitä kukakin grillattavaa tuo matkassaan... huomenis sitten iltasel saunomme ja grillaillaan, lauletaan "juomalauluja", mökil sellaset vihkoset.. kerrotaan taas vuoden kuulumiset ja nautitaan ihanasta maaseudun rauhasta ja elokuun illasta.... odotan innolla..

Tuo teitin taloyhtiö kuullostaa tosi ihanalta ja yhteen hiileen puhaltavalta porukalta, voi kumpa muuallakin/meilkii ois noit "sadonkorjuujuhlii", mut yhtiön puolest seuraavat vast noi pihatalkoot sitten myöhemmin:)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2010 - 14:59

ei mitenkään vakituiseen

kesä loppuu aina vähän yllättäen ja joskus lokakuussa veneporukalla on "vihoviimeiset nostajaiset" , se lienee sellainen kesänpäätäjäisrituaali, niin ja sitten ne 'unohtuneet' rapujuhlat Aleksis Kiven päivänä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 19:49

Minä täällä oman mieheni kanssa erämaassa jossa asustamme. Korjailemme kesän satoa ja säilömme.Se on sitä syksyn juhlaa.Pippaloissa ei sen kummemmin olla oltu.Kivojahan ne varmaan on.Minä innostuisin liikaakin .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 22:27

Kunhan nuo kevätkauden päättäjäiset saadaan ensin vietettyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 22:46

Venetsialaiset lähestyvät. Mutta ei minulla ole tapana kesän päätöstä juhlistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 22:47

Rapujuhliahan voisi ajatella kesän päättäjäisiksi. Yhdet sellaiset on tänä kesänäkin jo ehditty pitää. Siihen varmaan taitavat jäädäkin. Ulkona ei ainakaan enää tee mieli illalla istua. Eikä niitä rapujakaan niin kamalasti. Yhtään en edes maistanut viimeksi, vaan tein itselleni katkarapulsalaatin. Onhan sekin rapu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 07:45

No eipä ole koskaan tuollaista vietetty..
Varmaan nuoremmat saattavatkin viettää, mutta me mieheni kanssa ollaan tämä viikko lomailtu meillä siis kesä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 08:10

On tapana viettää mökillä kesän lopettajaiset ja nyt ne pidetään syyskuun puolessa välin, Lapin reissun jälkeen. Silloin tehdään ruokaa, saunotaan, istutaan kynttilöiden valossa ja ollaan viimeinen kerta mökillä yötä ennen talven tuloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 16:32

maalla naapureiden kesken on tapana järjestää sadonkorjuujuhlat eli kutsutaan vieraita vuorotellen kunkin talouden kestittäväksi.
Se on syyskuun juttuja se eli edessäpäin. Me tosin ollaan tänä vuonna matkalla sinä lauantaina kun kutsut ovat eli ei olla mukana.
Elokuussa on ollut rapukestejä mutta nyt kuumuudessa taisi lopahtaa ne...
ei harmita lainkaan.
Myöskin pihatalkoita on pidetty mutta kesää ei ole lopetettu koskaan, se kun on aika tavalla negatiivinen juhla ja paremmalta tuntuu jokin muu teema.
Vetämäni lukupiiri pitää myöskin kauden avajaiset ensi perjantaina eli olen tottunut tällaiseen systeemiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 10:17

Olen vasta ensimmäisen kesän asunnut tässä kerrostalossa, joten en tiedä talon tapoja.
Viimeisessä paikassa missä asuin oli tapana vietää kesän avus ja taas syksyn korjuujuhlat, mutta lopuilta niistä muodostui sellaiset "harvain"juhlat.