Pidättekö Ruotsalaisherkusta hapansilakka ?

Avainsanat: hapansilakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2010 - 23:08

Saattaisin pitääkin, en osaa sanoa kun en ole maistanut.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2010 - 21:11

En ole maistanut mutta hajun perusteella olen kohtalaisen varma, että en pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 21:17

Monet silakkamarkkinathan sitä on tullut ravatttua, olen kalan kun kalan ystävä, mutta hapansilakka ja
ankerias ovat kaloja, joita en suuhuni voi laittaa.
Hapansilakasta jäi kauhu, kun lapsena ollessa mummolassani oli ämpärikaupalla silakoita, joita suolattiin.
Oli kesän aika ja ne happanivat ja jäi se paha haju nenääni, joka vielä joskuskin muistuttaa olemassa-olostaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 21:25

onpa tuota pitänyt Ruotsinretkellä näyttää rohkeutensa ja isäntien iloksi irvistelemättä ja yököttelemättä syödä surströmming iä,

muuta hyvää siitä ei ole sanottavana kuin se että saa ainakin kunnon syyn ottaa snapsin tai vaikka useammankin

Lisätty: 19.08.2010 - 22:17

sensijaan hiilostetut nahkiaiset ja savustetut ankeriaat ovat tosi herkullisia (niidenkin kanssa saa ottaa snapseja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 21:45

En ole maistanut, mutta jotenkin tuo haju varmaan päättää jo etten suuhuni sitä pistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 22:13

kerran saimme lahjaksi purkillisen, mutta se purkki jäi kyllä avaamatta ja syömättä.
tuskinpa niin paljon snapseja pöytään tuotaisiin, että surströmmingin suuhuni laittaisin.
enkä syö muuten nahkiaisiakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 01:30

Kyll'ä kala kelpaa muta ei sentään happamena.Halstrattuja,paistettuja,graavina.En ole koskaan joutunut maistamaankaan happamena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 06:37

Tuo ruotsalaisten silakkatuote todistaa selkeästi sen, että kalat ovat jo syntyessään "mätiä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 09:20

En ole rohjennut maistaa, haju (sana tuoksu ei sovi tähän yhteyteen) on purkkia avattaessa jo niin kaamea ettei kyllä tee mieli maistaa. Gotlantilaisissa juhannusjuhlissa oli tuota alkuruokana taannoin, se on ainoa kerta kun olen kyseiseen "herkkuun" hajuetäisyydeltä tutustunut.
Oltiin silloin tietysti ulkona puutarhassa, se pelasti paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 09:35

En taatusti syö, kun en muutenkaan pidä silakasta ollenkaan. Ainut kala mitä en siedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 12:48

Mulle myös on semmonen herkku,mitä en aio maista.Ainoastaan tiedän,että purkki paree avata tuulen alla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 17:44

En todellakaan syö mitään mätää.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2010 - 15:45

Itse en voi sietää oikeastaan mitään kalaa. Tonnikala menee vaivoin salaatissa tai pizzassa. Joka tapauksessa yleensä kyllä maistan kaikkia mahdollisia uusia ruokia. Mutta jos tuo haju on noin paha, niin saattaapa oksennus päästä jo sen perusteella. Sen verran herkkä oksennusrefleksi.. ;)) Mutta kokeilisin kuitenkin..!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2010 - 22:24

En ole ikinä maistanut mutta silti sanon että en varmasti pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 21:29

En ole minäkään ole maistanut...mutta nimi tuntuu jo sellaiselta,että en varmaan tykkäisi...vai on ennakkoluulo,kun ei ole maistanut..