Oletteko jo huomanneet uutisista mitä H1N1 rokote muka voisi aiheuttaa?

Lisätty: 18.08.2010 - 18:04

Tuttavallani on nukahtamistauti, mutta tietääkseni se on ollut jo kauan ennen tätä H1N1:ä.

Lisätty: 18.08.2010 - 18:05

www.iltalehti.fi/uutiset/201...1_uu.shtml

Lisätty: 19.08.2010 - 09:22

Ihan vakavasti otettavasta asiasta on siis kyse. Tuodaan rokotteita markkinoille ilman pitkäaikaista kunnollista tukimusta. Itse olin koko ajan vastaan sitä "sikapiikkiä" ja lopulta melkein puolipakolla kävin sen ottamassa. Vaistoni oli sitä vastaan ja nyt ajattelen, että olisi pitänyt jättää rokottamatta. Tämän jälkeen minuun ei pistetä tuon tyylisiä piikkejä. On muuten satavarma se. Väsynyt olen ollut koko kesän aika ajoin ja sydän hyppinyt välillä melkein rinnasta ulos. Voi johtua ihan mistä vaan, ei sillä. Sen rokotuksen jälkeen päähän koski viikon verran ja samoin käsi oli hyvin arka.

Avainsanat: rokote epävarma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2010 - 08:27

Paha sanoa, miten on, mutta asiantuntijat eli lääkärit ovat kiinnittäneet narkolepsian nopeaan lisääntymiseen huomiota (lapsilal) ja antaa nyt sitten heidän tutkia kuinka on.
Itselleni ei tullut mitään oireita ko. piikistä, työpaikalla kaikilla oli mahdollisuus saada piikitys. Aikuisella ja lapsella oireet ja seuraukset voivat olla eri, mene ja tiedä.
Asia on ihan virallinen, ei se ole mikään iltapäivälehtien keksintö.
Myöskin kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia mutta kaikilla yksilöillä ei samoja.
Nuoruusikäisellä koulutoverilla oli tuo nukahtamistauti,silloin ei tiedetty mistä oli kyse, ei me kaverit ainakaan tiedetty, ihmeteltiin vain kun tyttö nukahti kesken oppitunnin. Nyt selvisi tuokin mistä hänellä oli kyse.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 18.08.2010 - 18:25

Jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksensa.
Minullakin on nukahtamistauti joka ilmenee varsinkin kun istahdan sohvalle telkkaria katsomaan, enkä ole saanut ko. rokotetta. =D

Lisätty: 24.08.2010 - 21:30

Nyt kun on lehdistä lukenut siitä narkolepsiasta, niin ihan kamalalta kuulostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:02

Kyllähän niitä pohdintoja nyt tulee jos jonkinlaista ja aiheuttajasta puhutaan.
Olihan niitä kovia huhuja rokotteen jälkitaudeistakin ennen rokotusta.
Osa halvaantunut ja kellä järki pimentynyt. Saas nyt nähdä, mitä syksy sitten saa aikaan
flunssarintamalla. Otin rokotteen kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:43

Kovin on epävarma uutinen, kun ottaa huomioon lehden joka siitä kirjoittaa.
Mitään ei ole todistettu tuosta unitaudista, mutta tietääkseni muutama rokottamatta jäänyt on nukahtanut Suomessakin lopullisesti.
Itse en huomannut piikillä minkäänlaista oiretta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:01

En ottanut sikapiikkiä vaan silti nukuttaa välillä niin vietävästi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:18

huomasin kyllä tuon uutisen ja mitä se ehkä voisi vaikuttaa, en ottanu sitä piikkiä ihan sen vuoks, kun sitä ei oltu mielestäin tutkittu (ehditty tutkia) tarpeeks, aittelin et ei käy samoin kun kävi talidomirokotteen kans aikoinaan...:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:28

Kyllähän tuosta aika ahneesti kirjoitellaa, toivottavasti myös tutkimustulokset saadaan pian

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:43

Tässä on käynyt vähän niin, että ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan. Aina on ollut olemassa lääkkeitä, jotka aiheuttavat oireilua. Itsellänikin on sellaisia lääkkeitä, jotka vaativat jatkuvaa kontrollia (verikokeet) kolmen kuukauden välein. Toivottavasti tämä oireilu johtuu jostain muusta. Tutkimustulokset sen vasta osoittavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 21:09

Otin kyllä, en edes kipeäksi tullut tuon rokotteen..
Mutta lapsilla on kuulemma havaittu Uniapneaa..( minulla ei kyllä tuota olevaan taitaapi olla päin vastoin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 00:56

Otin sikapiikin, ja olin kuukauden sen jälkeen kipeä. Toista kertaa en mitään rokotuksia enään ota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 05:36

En ottanut sikapiikkiä enkä aio jatkossakaan ottaa mitään rokotusta, jota ei ole ensin tutkittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 08:36

Joo kyllä siitä eilen kuulin. No mitenkä lie senkin tutkivat ,että onko se vaikuttanut vai ei.