Mikä olisi ehdottomasti Krakovassa paikka, joka on nähtävä?

Lisätty: 19.08.2010 - 00:00

Mikä näiden turistiopaspaikkojen lisäksi on oma suosikkikohteenne?

Avainsanat: ravintolat nähtävyydet krakova muut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 15:16

Wawelin kukkulalla oleva kuninkaanlinna museoineen ja aarteineen. Kuninkaanlinnan vieressä on sopivasti Puolan tärkein kirkko ja se on täynnään vanhaa historiaa. Katedraali on valmistunut vuonna 1364 ja se paloi kaksi kertaa aiemmin. Kirkon keskeltä löytyy Puolan suojeluspyhimyksen hautarakennelma. Vanha kaupunki toreineen on näkemisen arvoinen. Siellä on mukava kävellä ja viettää enempikin aikaansa. Mitäs muuta...ainakin yksi upea goottilainen Marian kirkko ja onhan siellä toki paljon nähtävää. Jos haluaa tutustua Krakovaan kannattaa varata aikaa muutama päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 15:19

Vinkkejä tulikin jo, en toista niitä, mutta Krakovassa on se oma tunnelmansa, on kellariravintoloita jne (niille jotka kulinarismista pitävät). nimet ovat unohtuneet kun reissusta sen verran aikaa... hauskaa/mukavaa on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 17:34

Itse seikkailisin vanhassa kaupungissa...
tässä on muutamia kohteita jonne ei kannata mennä kun ovat remontissa...

www.saunalahti.fi/tapank/krakova.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:34

Jos minun matkaunelmani voisi toteutua ja pääsisin Krakovaan. Ensimmäiseksi menisin tutustumaan
Auscwitz-nimiseen II maailmansodan aikana rakennettuun kuolemantehtaaseen, joka omalla hiljaisella tavalla kertoisi minulle "valitun kansan"kohtalosta.
Sen jälkeen menisin kauniiseen Pyhän Marian kirkkoon, joka on rakennettu 1200 luvulla.
Sen hiljaisuudessa pääsisin ehkä eroon painajaisesta, joka minut olisi ottanut valtoihinsa tuhonleirillä.

Lähteet:
Krakovan nähtävyykisä selasin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:51

Tässä kartta ja siitä mikä kiinnostaa:
goo.gl/maps/DpUj