Suomi on yksi suurimmista sääosaamisen viejistä kehitysmaihin , tiesitkös tämän ?

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5259418477

Avainsanat: sää osaaminen vienti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 11:45

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=4105

Keskellä viikkoa kevyesti!

Kysyjän kommentti

kevennys on aina paikallaan

hyvinhän näytti olevan tiedossa Vaisalan merkittävä rooli laitevalmistajana (vientiin yli 90% tuotannosta, joillakin osa-alueilla lähes maailmanlaajuinen monopoliasema), mutta nimenomaan näissä kehitysapu-hankkeissa Suomi on kunnostautunut asiantuntija-avun antajana .... tuskinpa sentään Nyströmmiä on viety maailmalle ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 11:23

Eiköhän tuo Vaisala niitä laitteita tee. Maksoi sitten kuka hyvänsä!
Vantaan sää: www.vaisala.com/vantaaweather/

Keravan radar: www.vaisala.com/keravaradar/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 12:30

Kyllä Vaisalan tuotteista suurin osa menee ulkomaille. Huippuosaamista on tällä sektorilla suomessa jo monien vuosien ajan.

Kansainvälisestä arvostuksesta kertonee tämä palkinto.

Yhdistyneiden Kansakuntien alainen Maailman ilmatieteellinen järjestö (WMO) perusti 1986 vuosittain jaettavan, Vilho Väisälän nimeä kantavan palkinnon, Prof. Dr. Vilho Vaisala Awardin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 15:07

Huomenta ja hyvä Suomi. Olin lukenut myös tästä uutisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2010 - 18:14

Kyllä meilläkin osataan. Muistanko oikein että Suomi oli silloinkin mukana kun Thaimaaseen rakennettiin niitä tsunamivaroituslaitteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:15

Hyvä tieto, että Suomen sääosaamisella on kysyntää, sillä uskotaan luonnon eri sääolosuhteiden suureen muutokseen.

Lähteet:
HS/kotimaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 11:13

vaisala taitaa olla maailman suurimpia tuottajia tällä osaamisen alueella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:28

Meillä osataan.